• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Nu har vi äntligen fått hem vår nya vagn! {#lang_emotions_sunny} Nu ska vi ägna kvällen åt att fylla den med alla saker som stätt och "skräpat" de två senaste veckorna. Imorgon ska vi åka och titta på mina föräldrars nya valp, men då får vagnen stanna hemma...vi är dock väldigt sugna på att ta med den, men vi har ingestans att ställa den. Hemma hos mina föräldrar är det för blött och campingen har inte öppnat än. Fast eftersom vi har 1½ plusgrad här och snö, så hade det varit ett bra tillfälle att kolla värmen i vagnen. Fy katten! Vart tog våren vägen?

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-23 20:22:02 följande:
    Tolta: underbart!  Hoppas ni snart fär premiär turen
    Om inget händer så blir det till Örebro nästa helg.

Nu har vi bärt ut det mesta i vagnen och jag kan bara säga att jag älskar den redan! Det var kärlek vid första ögonkastet.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-24 20:15:23 följande:
    idag ahr vi varit o kolalt upp en plats vi akn tänka oss att ligga försäsong på. Men gud vilka små platser, vår vagn komem rinte vara gigantisk o vi har bara ett 2½m tält, men om 4 meters regeln skall funka får vagnarna som kommer efter oss inte vara stora..... vi pratar vagnar med totallängd på 5 meter typ vår 560 blir dryga 7m m draget. J aja  vi kom ju efter stängning i receptionen så vi får väl ringa o boka imorgon
    Fast även om en 560 inte hör till de största vagnarna så är den ju ändå ganska stor. Hoppas att det löser sig för er och att de kan fixa en bra plats åt er där. Fast fyrametersregeln, ska den gälla även mellan raderna? Jag tycker man oftast står väldigt nära grannen i den andra raden...det är ju ibland så man knappt kan gå mellan vagnarna.
  • Wilowa

Nu ska jag bara jobba i två dagar och sedan är det dags att testa nya vagnen! {#lang_emotions_sunny} Fast jag hoppas att vädret blir bättre så vi kan sätta upp förtältet. Vi vill testa så fort som möjligt att vårt tält verkligen passar på den nya vagnen. Passar det inte så får vi åka och byta med det som egentligen skulle ha följt med, men de har kollat och det ska passa...fast eftersom de hade tappat bort den vagnen vi köpte, så litar jag inte helt hundra på dem.

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-28 20:48:25 följande:
    Stolt ägarinna av en Kabe ametist gdl Står nu uppställd  på försäsong i ca 6 v. Premiärcamping blir på valborg Tolta: Kolla in på isabellas hemsida,  service.isabella.net:591/isabella/se/ameasure.../ så kan du knappa in vad din vagn heter o årsmodell både på förra vagnen o nuvarande o se vilka mått de har o om de har samma :-9
    Tack vad bra!

Grattis till vagnen! {#lang_emotions_sunny}
  • Wilowa

Är det någon som vet om det finns speciella tv-fästen med 10 cm mellan skruvarna? Enligt vår tv-handlare så är det standard med 7 cm, men i husvagnen är det som sagt 10 cm (i en kvadrat).

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-04-29 21:01:24 följande:
    Tolta! Du har en hobby o hobby har egna fästen om jag inte misstar mig. Vilken variant på tv skåp har du? Drar du ut ett helt skåp o sen sitter tv´n o kan snurras på ena delen? eller är det jalusi skåp? Vet att vi haft lite problem med bla hobby´s skåp o större tv aparater o djupet på dem helt plötsligt kan man inte stänga skåpet Har du kollat tv fästena i kama katalogen? www.kamafritid.se/pdf/07002.pdf idag ahr jag o barnen varit o bäddat i vagnen o lämnat grejer imrogon tar vi premiären Hoppas vi får rätt på kassett toan bara...... Får in o flörta m verkstadskillarna imrogon
    Vi har ett skåp som går att snurra med barskåp på andra sidan...om det går att skjuva in vet jag inte, men jag tror inte det. ovanför tvskåpet/barskåpet är det ett skåp som man kan nå från bägge hållen med genomskinliga dörrar. Vi hittade lite fästen på Biltema, så maken ska åka dit och titta imorgon.

Hjälper dig att flörta!

...hoppas ni får ordning på toan.
  • Wilowa

Tack för tipsen Chris! Vi köpte en tv i fredags som vi hade med oss, men den fick stå på bänken.

Nu är vi hemma efter en helg på Gustavsviks camping i Örebro. Campingen var jättefin och serviceutrymmena var välplanerade och fräscha. Det enda jag saknade var en riktig sjö, men det ligger ju ett badhus strax bredvid där de har en konstgjord sjö utanför. Utomhusbad var dock inte att tänka på denna kalla helg, men vi var till badhuset och deras upplevelsebad. Det sägs att det ska vara ett av Sveriges bästa, men då ska man inte ha barn mellan 6-12 år...för dem fanns det egentligen inget för förutom bassängen, men den kom det höga vågor i en gång i timmen. Nej, campingen åker vi gärna till igen, men då spar vi pengarna och struntar i upplevelsebadet. Det ingår inträde till utomhusdelen och badhuset förutom upplevelsedelen när man bor på campingen.

Nya husvagnen har fallit oss till belåtenhet, men jag hade svårt att fatta att den verkligen är vår. Jag antar att det tar ett tag att bo in sig i den. Helnöjda är vi i alla fall än så länge och l'ängtar redan tills nästa tur...synd bara att det inte är gratis att bo på camping och att vi inte hittat något bra fricampingsställe här i närheten än. Vare sig jag eller min man är uppväxta här, så vi känner inte till de smultronställen som skulle passa för fricamping.

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-05-03 07:48:24 följande:
    Vi har haft vår premiärcamping o efter ett par rundor med siliconsprayet så slutade toan att läcka Än så länge är allt bara bättre Älskar vår vagn! Men de blev ju inte så mycke mysa/njuta. Kom dit i fredags höll på en del med toan o sen var de majbål typ, lördagen var cup med grabbens fotboll o em ägnade vi åt att sätta upp förtält o få i spänn o så. Där blev vi nästan på ovänner, vi behöll tältet från "gamla" vagnen eftersom det är samma a-mått, men när tältet kom upp i skenan ville inte mannen acceptera storleken, jag blev arg, isabella tabellen o katalogerna säger a mått 1000 o detta är ett 1000!! ja ja han fick lyssna på frun sin o se de var ju rätt bara de att vi var vana vid att de gcik längre ner på förra vagnen som skulle kunnat ha även amått 989 Igår jobbade jag, jisses va campare skall ha tillbehör o jisses så många som missar att tömma varmvattenberedare o kranar under vintern...... Vi hade ingen butiks personal igår så jag tog en hel massa där. Idag blir de jobb mannen får komma hem o ta sjuk son. hoppas han e bättre till helgen då vi skall åka på en tur med min släkt o fira en 80 o en 25 åring Husvagnen får besök 13 maj nästa gång.
    Hehe! Ni är nog inte ensamma om att ha blivit oense om förtält och dess uppsättning. Jag brukar ligga lågt och låta maken sköta uppsättningen och bara komma och hålla i när han ber om det.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !