Campingtråden längtar efter våren !
Ja då går vi i väntans tider igen då! Om knappt två veckor blir vi ägare till en Cabby 740 M2C...tror jag den heter.
Ja då går vi i väntans tider igen då! Om knappt två veckor blir vi ägare till en Cabby 740 M2C...tror jag den heter.
Härligt med ny husvagn!
Vi hade egentligen tänkt köpa en större, men va sjutton, finns det hjärterum så...
Ibland blir det lite familjen Tykon när vi är där alla, men man sover ju bara i husvagnen så det får gå iår också.
(delar vagnen med min bror så är vi allihopa är vi 4 vuxna och 4 barn)
Vi har iallfall invensterat i kyl/frys och ugn med plattor och organiserat lite mer i förtältet så det blir nog bra.
Hörde igår att det va inbrott i två vagnar till samma natt som i vår, där hade tagit ett paket kex och en flaska vin.
Skador för x antal tusen och så stjäl de lite kex...
Kanske ska ställa ut en korg utanför och skriva varesgod på..
Åh hjälp vad grejer vi hade i husvagnen, men nu är den snart tömd. Tomt i husvagnen och fullt under vår trapp. Nu vill jag ha nya vagnen så jag kan få bort alla saker.
En vecka kvar och åh vad jag längtar efter att få hämta nya vagnen. Fast det känns lite tragiskt att vi sovit vår sista natt i älskade Hobbyn. Jag hade gärna haft den kvar om det inte vore för att det är så trångt i den. Sedan var vi rätt irriterade på det lilla kylskåpet samt ugnen som knappt fungerade. Det blev både jobbigt och dyrt att handla varje dag. I den nya har vi förhoppningsvis en bättre ugn och en mikro samt ett stort kylskåp med separat frys och det öppnar till fler möjligheter. Försäljaren vi köpte Cabbyn av påstod att det inte blir varmt i en Hobby och att värmen är ojämn. Den biten kan jag verkligen inte hålla med honom om, för vi har inte frusit i Hobbyn, inte ens när det var nästan trettio minus utanför. Däremot kommer vi uppskatta att avloppet sitter i vagnen och inte fryser i första taget samt at tdet är vinterkoppling på den. I Hobbyn fick vi ha ett element som slog på när vi satte på elen hemifrån, pannan kunde vi starta först när vi kom upp...och jo då frös vi i den.