• MiaB72

Campingtråden längtar efter våren !

Problemet är att gå in på ytterligare en djurpark som visserligen är bättre men som kostar oss mer än 1000 kr inte lockar, men vi har inte bestämt oss ännu Vi får se vad ungarna vill, det ska ju bli fint väder nu torsdag och fredag iaf

• MiaB72

Idag stack vi iväg till djurparken ändå blev några timmar och vi var inte ensamma där precis Jösses vad mycket folk, vi valde att gå åt motsatt håll iaf så det inte blev så trångt vid alla djur, men Delfinariet var bara att glömma, det var sån kö att vi hade fått vänta flera timmar och det har inte mina barn ro med, men safariparken var coll Annars var djurparken inte nåt speciellt, men det kanske beror på att vi har Borås djurpark på nära håll som jag tycker var ganska lik Kolmården.

marremask; Vi är inne på 3:e veckan och kommer också ha varit borta 4 v när det är dags att åka hem, fick använda tvättmaskinen på campingen idag för att få tvättat lite kläder

• MiaB72
    Tolta: Jag tycker nog att djurmängden är ungefär samma på Boårs djurpark plus att där ser man giraffer och lejon utan att behöva åka in i safariparken, men det är stort och härligt på Kolmården vilket gör att det inte känns trångt - det gillar jag hatar verkligen att trängas och stå i kö

Me2: Välkommen hit Har tyvärr inga tips då vår första vagn var en 97:a och bytte snabbt upp oss till en helt ny

Imorgon drar vi vidare till Öland, sista semesterveckan! Känns verkligen som att vi haft en jättelång semester, skönt!! På Öland kommer även min lillsyrra och hennes familj och har campingtomten bredvid oss, de hyr en husvagn av en snubbe som bor på Öland. Det ska bli kul!
  • MiaB72

Tolta: Ja, vi har ju funderat på att ibland stanna till nånstans och övernatta men jag är lite feg tror jag men det är ju oerhört smidigt att kunna göra det!

• MiaB72
    Tolta: Ja, jag kan tänka mig att det inte bara är att koppla av
  • MiaB72
    libero: Där är vi just nu fast på Saxnäs då, du stod väl på Böda va? Hur gick det för er vid översvämningen?

Här på Öland är det kanon! Haft fint väder i två dagar nu och det väntas bli strålande sol torsdag och fredag nu, just nu kommer det några små enstaka droppar men på natten får det gärna regna bara det är sol på dagarna På lördag åker vi hem om det nu inte ändras i prognosen att det ska bli kanonväder då, då väntar vi till söndag
  • MiaB72
    libero: Ok Ja, jag gillar inte Böda Sand riktigt just för att campingen är så stor men jag ska inte säga något förrän jag campat där Men Saxnäs gillar vi jättemycket! Vi fick jättefint väder till slut, tisdag-lördag (alltså idag ) har vi haft sol så man kan inte klaga! Vi var på Saxnäs förra året när det var översvämningar där uppe också så det är nog ingen dum idé att bygga upp lite för fy för att få allt förstört!
  • MiaB72
    marremask: Nej, det är ju så beroende på vad man vill ha ut av sin semester Men vi har som sagt inte stått på Böda än så jag vågar inte uttala mig om jag verkligen gillar det eller inte
  • MiaB72
    mrseriksson: Vi var på Byske havsbad nu i juli och tyckte den campingen var mycket bättre än Piteå! Fast det kanske beror på att jag inte riktigt gillar de där superstora campingarna

Me2: Det finns ju så många campingar att tipsa om men Sverige är ju så stort , har du tänkt någon del av Sverige som du framförallt vill ha tips om campingar?
  • MiaB72
    nericia: Solviks camping gillar jag också!! Ungarna älskade lekplatsen där

Tolta: Vi har varit på Bomstad Baden och det är en supermysig camping!! Stranden är ju fantastisk, enda som är synd är att deras lekplats är så kass, men den kanske de rustar upp snart
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !