• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

reb80 skrev 2011-09-08 06:50:23 följande:

Mina barn äger inte ens ett underställ, de har inte kommit på tjusningen med att ha ett sådant. de åker i mjukisbyxor och t-shirt, har jag tur kan jag få på dem en liten tjockare tröja om det är -20.

Oj! Små värmeelement med andra ord.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-09-13 08:35:24 följande:
    Nu e jag nyfiken   Va de nån här inne som var på elmia?
    Nån som planerar att byta till en 12.a? 
    Nej på bägge frågorna.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2011-09-18 15:13:40 följande:
    Hej hopp

Då var sommartältet nere då....och vagnen tillbaka flyttat 1 meter för att kunna utnyttja trädäcket med ett bord och njuta av solen....

Ska ner igen om 2 helger för att fixa upp vintertältet och köra ner bordet....blir nog kanon bra....väntar bara på snön nu så vi får njuta av vintercamping och slalom....:)

Min sjuåriga dotter såg en bild från en slalombacke idag och sa "Åh vad jag saknar det där". Jag kan bara hålla med henne. Det ska bli underbart med vintercamping igen...det är ju "bara" 26 år sedan sist.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2011-09-18 16:26:35 följande:
    Min sjuåriga dotter såg en bild från en slalombacke idag och sa "Åh vad jag saknar det där". Jag kan bara hålla med henne. Det ska bli underbart med vintercamping igen...det är ju "bara" 26 år sedan sist.
    Där ljög jag, vintercampat har vi ju gjort de två senaste vintrarna, men jag har inte säsongsvintercampat på 26 år. När jag var barn hade vi en Fjällvagnen med nedbäddningsbar sittgrupp och en fast bädd, sedan var det ett kök och en garderob men ingen toa...om jag minns rätt. Vi hade dessutom inget förtält och jag kan inte minnas om någon annan hade det heller. Ja jag fattar inte hur vi fick det att fungera, det var visserligen bara jag och mina föräldrar...men ändå!

Nu börjar det dra ihop sig för uppställning för oss med. Husvagnen är mer eller mindre redo, det är lite småplock som ska fixas innan vi drar. Vi måste lösa detta med belysning utanför vagnen...var och tittade på en ljusslinga som blinkade hysteriskt i olika färger...den kommer det INTE att bli.

Efter att ha läst insändarna i CCs medlemsblad så inser jag att jag är glad över att vi inte har hund för de verkar inte vara välkomna till Tandådalen...såvida de inte kan hålla sig tills de kommit utanför campingen. Visst är det bra om hundarna rastas utanför området, men hundar är hundar...i alla fall tycker jag det.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-09-21 21:14:17 följande:
    Vi fick hem våran idag efter fukttest och lite små grejer de har åt gärdat, så i helgen ska vi fixa det sista så det bara är att åka på fredag em.
    Tror de säljer nån enklare variant av lampa i reception om man inte har egen.

Jag är själv ingen hund ägare så kanske är jag lite anti dem. Men är väldigt irriterande när man skottat ihop nåt fint framför vagnen och så morgon efter så är det gult, specillt efter som man har barn som gärna leker kring vagnen i snön.
    Men tror inte man ska börja diskutera hundar för det finns nog lika måna åsikter som människor.

Kom gärna förbi och säg hej, om du inte vill vara anonym förstås...
    Jag är vare sig för eller emot hundar (äger ingen själv), jag tyckte bara att det var aningens klumpigt skrivet. Jag förstår att det är irriterande med gul snö och det kommer jag säkert irritera mig med, men klumpiga uttalanden irriterar mig med. Nu läste jag visserligen bara insändarna som reagerat på inlägget...läste du det?

Vi har också fukttestat vår och städad är den också. Bara att lasta i det sista och lite kläder för helgen så är vi redo...säger jag nu i alla fall.

Jag tittar gärna förbi, det är bara här på forumet jag vill vara anonym. Som pedagog vill jag inte att folk härikring ska känna igen mig. Inte för att jag skriver nåt olämpligt, men det känns bäst så. Fast jag kommer inte ihåg vilket nummer ni har, bara ungefär vart ni står.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-09-21 22:07:09 följande:
    708 tror jag var våran plats...har en vit skåpbil..
    Ska försöka lägga det på minnet.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-09-26 12:56:22 följande:
    mikah, ja de va ju synd. dessvärre passar de inte så bra i vår planering just då. Men du får se till o inte shoppa slut på allt, lämna lite till mig tyvärr ska tydligen svärmor oxå upp dne helgen, som tur rä bor de på en rastplats bara, så vi slipper dem som grannar de e ju vår helg, jag o mannen ska ha egentid liksom...
    Nej, svärföräldrar vill man inte ha med sig.

Jag inser att jag kommer få fullt upp den här veckan då jag jobbar sent typ varje dag. Det har tillkommit en massa andra saker på jobbet så jag slutar senare än vanligt...jaja, det löser sig nog. Vi har fortfarande ingen lampa, men det ska nog lösa sig det med. Jag är helt slut i huvudet just nu då ett gåäng småttingar underhållit mig till max idag. Det ska verkligen bli skönt med en helg i husvagnen. Solig
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-10-02 07:59:02 följande:
    Haft en toppen helg. Strålande väder.
    Nu längtar vi bara tills det blir lite kallare så vi kan få se lite snö oxå.
    Jag kan bara hålla med! Helt underbart! Fast idag fick jag be min man att parkera nära affären så vi inte skulle tappa bort den i dimman. Högfjällshotellet som låg precis bredvid syntes knappt.

Jag tror jag vet var ni står nu, men de gångerna jag gick förbi (ni står ju ganska centralt) så såg det så öde ut hos er. Min dator krånglade dessutom så jag kunde inte komma in här på fl, men vi får försöka träffas nån annan gång.

Vi längtar redan tillbaka och vi har suttit och räknat på om det skulle löna sig med säsongskort eller ej...attans vad dyrt det blev helt plötsligt. Fast vi vet ju att vi skulle åka upp mer om vi har säsongskort, då blir man inte så snål. Det är ju ändå liftkorten som kostar mest, resan upp är ingen stor kostnad i sammanhanget...att vi dessutom kan hälsa på mina föräldrar längs vägen gör det bara ännu bättre.
  • Wilowa

Så nu har vi fixat det mesta som vi hade missat/inte hunnit med förra helgen när vi var upp till Sälen. Nu ska vi bara hitta en helg då det passar att åka upp så vi kan sätta allt på plats. Säsongskorten är fixade med så nu väntar vi bara på snön...eller vänta rapporter säger att det snöar där uppe nu! Solig 

• Wilowa
    mrseriksson skrev 2011-10-11 08:29:18 följande:
    Hej hopp

Vagnen på plats och tältet uppsatt..ska köpa säsongskort och sedan är vi redo....

Nån fler som står på CC camping ???   
    Ja vi står i Tandådalen.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !