• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm skrev 2011-08-20 09:26:40 följande:
    Ja ha då står vagnen kopplad på gatan, redo för mig att fylla m kläder o mat. SEn rullar jag o barnen iväg på vår första tripp utan pappa. jisses va har jag gett mig in på....
    Mannen ska på svensexa o de avslutar här hemma ikväll därför valde jag att att fly till campingens underbara värld. vi drar bara 2 mil bort o de e nog tur m tanke på vädret, jisses vilka höststormar......

Ha de gött i helgen!
    Tufft av dig att åka iväg själv, men jag hade gjort precis samma om en svensexa skulle avslutas här hos oss!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-08-21 21:27:54 följande:
    Så då är barnen o jag hemma igen. Vi hade ett suveränt mysigt dygn i vagnen. E glad att jag gjorde detta. JAG KAN! blev flera prövningar, men jag tog mig ur dem galant, kanske tyvärr för de män som bildade publik när jag ställde upp ekipaget på campingen..... De e  ju de här m o behålla lugnet så går allt så mycke bättre jag stressar lätt upp mig i vanliga fall hihihi
    Kan lätt göra om detta, men vill som sagt ha koll på campingen så de int eär för trångt o mycke backning som krävs för o komma på plats
    Haha! Snyggt jobbat att snuva gubbligan på underhållningen!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-08-22 08:37:20 följande:
    Tolta ja när jag klev ur bilen när vagnen stod på plats o började veva stödben upptäckte jag dem o då mös jag
    Haha! Det förstår jag! Gubbligan kan på vissa ställen vara hemsk. De kan vara snabba när man behöver hjälp att flytta vagnen by hand, men i övrigt sitter de bara och glor...har de inget bättre för sig? Av detta såg vi inget av i Danmark...så skönt!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-08-24 08:23:03 följande:
    NU kopplade jag...... *sorry* har dessutom uppdaterat mig
  • Wilowa

Skönt att slippa tänka på vinterförvaring. Vår husvagn står bakom vårt garage när vi inte använder den vinter som sommar. Fast nu i vinter ska ju vagnen stå uppe i Tandådalen. Vad konstigt tomt det kommer att bli här hemma och så stor plats vi får att lägga snö på i vinter...bara för det så får vi väl ingen snö alls.

• Wilowa

Kan man campa hemma på gården? Vi hade mer eller mindre bestämt oss för att åka en tur nu till helgen, men så fick vi veta att uppstarten till hockeyn är då. Vi är väldigt sugna på lite höstcamping innan vi drar upp vagnen till Sälen. Fast ni vet hur det är, helgerna är fyllda framöver och om bara en månad ska ju vagnen dras upp och innan dess vill jag hinna storstäda den. Ja vi får se hur det blir, vi kanske åker en natt bara...efter hockeyträffen. Min man är dessutom ledare i laget, så det är inte bara att skippa heller.

• Wilowa
    jmmm skrev 2011-08-29 11:45:50 följande:
    Tolta: kan ni inte åka till hockey med vagnen på släp o övernatta på parkeringen
    Vi kommer nog sova i vår vagn lite till våren då vi ska bygga om här hemma har gjort de redan något tillfälle då vi polerade golven o oljade köket, praktiskt m andra sängar på uppfarten
    Om vi bortser från att det är campingförbud där de ska vara så... Jag föreslog campingen som finns här i kommunen, men min man vägrade. Det är nog bara att inse att vi campar i Sälen nästa gång, det är ju faktiskt bara en månad kvar.

Ja det är praktiskt med husvagnen hemma, vi har låtit gäster bo i vår.
  • Wilowa
    Chris skrev 2011-09-07 14:30:41 följande:

Förra veckan gjordes det fukttest i våran vagn. Sen under helgen servade jag den och monterade in larm/fjärrstyrning av värme och kylskåp. Så nu är det bara tvätt/städning kvar. Lutar mot att vi drar upp den till vintersäsongplatsen nästa helg....innan dess så blir det 1 vecka på Kreta.....utan husvagn ;)

Vad taskigt, får inte husvagnen följa med till Kreta? Hoppas ni får en trevlig resa ändå.

Fast ni kan väl kanppast hinna hem innan ni ska upp med husvagnen?
    reb80 skrev 2011-09-07 06:45:57 följande:
    Hallå!!
    Har ni gått i ide alla campare?
    Vi har tagit hem vagnen i från sommarsäsong, och nu står den på gården i väntan på service, sen blir det storstädning och i med alla vintersaker, sen blir det en ny säsong.
    Tror inte det kommer hinnas med nån mer campingnatt innan dess, även om höstcamping är lika mysigt det oxå.
    Nej visst är det tråkigt att man inte hinner med någon höstcamping innan man drar till fjälls. Fast alla vintersaker? Vad tar ni med er allt för nåt då? Vi tänkte inte ta med så mycket upp annat än nåt extra spel typ, nån pulka kanske också får följa med också.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-09-07 22:01:26 följande:

jag brukar lägga i lite vinterkläder, men iår tror jag ungarna har hunnit växa ur det mesta, så blir nog att lugna oss med sådant, men det är ju lite pulkor,skyflar, och sådant.....jag brukar få smyga upp saker lite då och då för att inte maken ska se allt, han tycker inte om allt krims krams, men ska ju fira både halloween, jul, nyår, påsk där uppe så måste ju ha lite olika dekorationer....det kan gömmas mycket i högarna emellan kläderna ;)

Haha! Sånt krimskrams får plats mellan barnen i bilen med. Kläder finns inte en chans att jag kan ha liggandes uppe i vagnen med två slalomtränande barn varav den ene dessutom tränar hockey. Jag kommer tvätta sönder varje litet underställ som de har ändå i vinter.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !