• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

bubblan79 skrev 2011-07-23 09:48:38 följande:
    ja jag skulle till oslo nästa vecka och hälsa på en vänn men jag skippar den resan, dom är så upprörda där nu ändå så man kommer ju inte få umgås på samma sätt som annars..
    jag kommer definitivt hålla mig borta från alla storstäder känner jag.. inte för att man är mer skyddad kanske men risken känns mindre om man håller sig på "okända" ställen
    Fast de har ju gripit en norsk, så då är det kanske ingen terrororganisation som ligger bakom. Fruktansvärt tragiskt är det i alla fall och jag förstår att du inte vill åka dit. Fast om det är ett enskilt dåd och ingen terroristattentat så är det ju ingen fara att åka runt. Vi ska hålla koll på nyheterna och sedan ta ställning till hur vi ska göra, men i nuläget så åker vi som planerat.
  • Wilowa
    bubblan79 skrev 2011-07-23 15:30:06 följande:
    nej men vem vet när nästa idiot får en likadan idé.. i sverige eller norge spelar ju liksom ingen roll.. vi hade ju tur i stockholm att det gick så "bra" som det gjorde, hade han inte tabbat sig så kanske vi hade haft samma situation här... usch det är läskigt.. jag får nästan lite dödsångest..
    Ska man tänka så kan man inte göra nåt.
  • Wilowa

Jag blir tokig snart! Vi har suttit i flera timmar och letat lämpliga campingplatser, så nu är jag helt snurrig i huvudet. Det finns ju en och annan campingplats att välja mellan.

• Wilowa
    bubblan79 skrev 2011-07-23 17:47:32 följande:
    Jo det finns massor att göra utan att utsätta sig för de allra värsta riskerna.
    Inte ge dig ut i trafiken i alla fall.
  • Wilowa
    bubblan79 skrev 2011-07-23 17:52:47 följande:
    vad har det med terror att göra
    Inget, men risken att drabbas av terror i någon storstad är inte större än risken att råka ut för en trafikolycka.
  • Wilowa

Åh fy katten för att packa en husvagn! Jag är ordentligt less på det nu och än är vi inte klara.

• Wilowa

Idag lämnade vi Lökken i Danmark...Åh vi har varit i paradiset! En lång, bred sandstrand som det går att köra bil på och roliga vågor att leka i (nära land av säkerhetsskäl). Första dagen körde vi ner husvagnen på standen och var där hela dagen. Hade vi vetat mer om stranden nattetid eller om vi inte haft barnen med oss, så hade vi fricampat där. Istället hittade vi en fin liten camping som låg nästan vid havet. Det var en liten och enkel camping, men ren och fräsch. Det var höga staket mellan varje rad och det avgränsade på ett mysigt sätt...och skapade lite lä.

Igår tog vi bilen och åkte söder ut på stranden och efter 30 minuter (ca en mil) så tröttnade vi och åkte av stranden, men vi såg inte slutet på den.

Idag åkte vi ner på stranden för att äta frukost innan vi åkte söder ut. Det var blåsigt men väldigt fint och härligt...om man lät bli att titta på nakenbadarna som passade på innan det blev för mycket folk.

Jag vill helt klart tillbaka!

• Wilowa
    Mikah skrev 2011-08-01 13:55:59 följande:
    Tolta. Så roligt att gå höra någon som campar i Danmark. Är det fräscht och vad kostar det?
    Det är dyrare än att campa i Sverige, men helt klart värt det. Det kändes lite mer som camping och mindre glamping. Vi bodde på två olika campingar, den i Lökken och så på FDMs camping i Billund. Det var två helt olika typer av campingar, den ena liten och enkel och den andra stor och påkostad. Fast jag blev imponerad av campingen i Billund, de hade planterat häckar så att raderna delades in i små grupper. Där vi stod var det bara två platser till trots att vi stod mitt i campingen.

I Danmark betalar man först för platsen och sedan för hur många man är, ofta får man betala extra om man har hund med sig. I Lökken betalade vi 297 kronor per natt, i Billund har jag inte riktigt koll nu för den platsen bokade och betalade vi innan.

Idag har vi åkt över till Svergie och nu vill vi bara hem...hem och tvätta. En nackdel i Danmark var fukten, handdukarna hann aldrig riktigt torka. Fast jag längtar redan tillbaka!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-08-02 10:06:58 följande:
    Tolta: va härligt. Egentligen har vi ju inte så långt till danmark 5 mil + bron liksom. men de har aldrig blivit åt de hållet. Däremot har vi i år börjat prata om en utlandstripp till nästa år kanske
    nån här inne som kört till kroatien eller italien m vagn?
    Då tycker jag helt klart att ni ska åka över, så mycket skönare att campa där. Inte alls lika lyxstressigt som här hemma och jag såg inga säsongare på de campingarna som vi bodde på. På den första campingen slogs jag av hur många det var som tältade och på vår lilla gata var det både hyttor, tält, husbilar och husvagnar.

Vi har helt klart fått försmak på att åka ut i Europa, men först måste jag ta tag i E-kortet, för vi vågar inte köra så långt med bara en chaufför...tänker på Sunes sommar. Vi har inte åkt där nu, men för ca 20 år sedan åkte vi ner till dåvarande Jugoslavien och till Italien med bil, men då hyrde vi rum och stugor istället. Helt klart en resa som jag vill göra med mina barn med och ett bra sätt för oss att ta oss ut i Europa med eftersom vi då har boendet med oss.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !