• Wilowa
    jmmm skrev 2011-05-16 15:02:29 följande:
    Ingen här inne som har sin vagn på Björknästorp?? De brinner tydligen i en vagn där nu
    Vad jag vet så finns det ingen camping där, så det är nog en husvagn som står på nåt privat ställe som brinner. Stället ligger nån mil härifrån.
  • Wilowa

Jag tror inte att denna man fått nåt tillfälle att angripa våra barn, vi höll lite extra koll på dem när detta par var på plats. De var jättetrevliga och det verkade inte vara nåt fel på dem vid första anblicken. Fast ganska snart reagerade vi på att de väldigt ofta satt i sina solstolar med ett glas med någon typ av alkohol i...morgon som kväll och ibland var de så påverkade att de sluddrade när de pratade. Fast som sagt väldigt trevliga mot både oss vuxna och mot våra barn. De skojade och busade mycket med våra barn och de gillade att vara hos dem. De gick dock bara in i deras vagn en gång och då stod jag utanför och väntade...läskigt! Jag kommer helt klart ha hårdare tyglar på barnen efter detta!

• Wilowa
    jmmm skrev 2011-05-16 14:31:46 följande:
    Usch o fy örk o bläääää ja de finns inte ord.... Men såå skönt att de plockat in honom!  Vi har en lite småskum gubbe som bor på "vår"camping, vi har sagt till barnen att de ALDRIG får gå in till honom osv. inte för jag tror sexuella grejjer, mer alkohol/droger i så fall.
    Känner du berörda familjer? ohhh jag har rysningar i kroppen nu
    Det trodde inte vi heller...de har stått på samma plats vinter som sommar i tio år...
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-05-16 16:57:01 följande:
    Tolta: de låter lite som de grannarna vi har nu  på campingen..... alkohol i glasen ganska ofta..... trevliga o spelar boll m barnen. bjöd in mig i sin avg när d ehörde att jag sålt vagnar. oh pladdrade o pladdrade o ja jag ahde itne hjärta att plocka ner dem fårn deras piedestal va gäller standard osv i vagnar o så ville de bjuda på vin trots att jag sagt att vi strax skulle få gäster..... barnen får inte gå in till någon på campingen o ännu mindre nu......
    Nej det får inte mina heller och jag har tänkt på vad utsatta barn är när de går på toaletterna själva. Fast hur ger man barnen strängare tyglar utan att skrämma dem? Jag vill ju att de ska kunna klara sig själva och ta ansvar även när vi är på camping. När de går tilllekparkerna är de oftast tillsammans, men det är ju ingen garanti det heller. Nu har det varit lite väl mycket otäckheter på våra värmländska campingar...vi hade ju strypningsförsöket här för nån vecka sedan också.

Fast jag förstår inte hur man kan låta sitt barn sova över hos en man som nästan aldrig är nykter.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-05-16 14:31:46 följande:
    Känner du berörda familjer? ohhh jag har rysningar i kroppen nu
    Inser att jag missade den här frågan...nej jag känner inte berörda familjer. Vi skulle ju bara stå där i en månad så vi brydde oss inte så mycket om de andra grannarna, det var mest bara detta paret som vi hade som närmsta grannar som vi pratade med.
  • Wilowa
    Maglan skrev 2011-05-17 10:37:56 följande:
    Lite sen att svara, men har inte suttit här förän nu. Ja alltså vi har ju skjutit in en madrass emellan som går lite högre, men vår en tvilling som är en riktig klätterapa tog sig över den :/

Just nu har maken grejjat så dom ligger på golvet, men det känns inge bra :/
    Då missuppfattade jag nog problemet!
  • Wilowa
    Chris skrev 2011-05-25 16:50:31 följande:

Vi besökte båda ifjol. Först parken zoo och direkt efter Kolmården. Vi hade ju sett framemot delfinerna på Kolmården men tyvärr så var köerna hiskeliga då vi var där så det gick bort. Då blev skillnaden inte så stor faktiskt. Kolmården är ju större till ytan så det är mera att gå runt på. Men sett till djuren så är det ingen större skillnad. Vi tyckte att vi kom närmare djuren på parken Zoo och det var mindre folk så vi såg bättre. Eftersom inhängnaderna är större på Komården finns också risken att djuren är väldigt långt från oss som vill titta.

Dock var ju safariparken på Kolmården väldigt häftig.

Campingplastmässigt så tyckte jag Kolmården var mysigare och där finns ju strand. Vid Parken Zoo så campar man ju precis bredvid ett stor köpcentrum.

Kollade ni när de släppte in till delfinerna? Det brukar vara en jättekö, men jag har aldrig varit med om att alla inte kommit in.
    jmmm skrev 2011-05-25 10:35:32 följande:

Flissi: tänk att de finns så snälla människor oxå härligt ju för lösa tältstativ kan ju skada mycke....

Vi funderade ju på kolmården under semestern, men nu har vi börjat fundera på om man skulle ta parken zoo istället, de hade ett helt ok paketpris m camping oxå. nån som har erfarnehet? Kanske tom kan jämföra parken zoo med kolmården?

För mig är valet helt självklart, jag skulle välja Kolmården. Safariparken och delfinerna är värt så mycket tycker jag. Jag älskar delfinshowen och skulle kunna se den om och om igen. Sedan är det visserligen några år sedan jag var till parken zoo, men jag minns att jag tyckte det var långt mellan djuren. Det var några tomma hägn, men det kan ju ha ändrats sedan vi var där för 4-5 år sedan.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !