• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Oj vad många husvagnar vi mötte idag när vi åkte till Torsby (E45), antar att vintercampingarna tömdes rätt bra idag.

• Wilowa
    Mikah skrev 2011-04-25 14:09:47 följande:
    Ingen mer än jag som känner obehag av händelsen på campingen i Värmland. Våra barn är ju 9 och 10 och brukar ju vara själva på lekplatserna.
    Va? Det har jag missat...rusar till nwt.
  • Wilowa
    Wilowa skrev 2011-04-25 15:04:17 följande:
    Va? Det har jag missat...rusar till nwt.
    Usch och fy!
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-04-26 20:49:58 följande:
    Stället heter Smednäset och ligger utanför Falun.
    Kanske någon står där eller ska dit en sväng i sommar?
    Är det en CC-camping? Jag vet jag kollade in en sådan utanför Falun när vi skulle till Dalarna i somras. Fast vi hamnade i Rättvik istället eftersom mina föräldrar behövde en stuga. Vi skulle och fira min farmor som bor i närheten. Tror dock inte att vi kommer åka till den campingen i sommar heller, för vi kommer i så fall ha samma problem igen med mina föräldrar...jag vägrar åka till farmor själv nämligen, jag orkar/klarar inte förklara allt med mina barns allergier för henne. Mina föräldrar har hon en helt annan respekt för än för mig, jag är nog fortfarande ett litet barn i hennes ögon...fast om det är den campingen så verkade den vara väldigt fin.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-04-26 22:51:50 följande:
    Ja det är nog den...men de har ju stugor till uthyrning där oxå....
    Ja men de passade inte mina föräldrars behov, de har bland annat två hundar som måste med.
  • Wilowa

reb80: Vi hoppas också på en plats i Sälen till vintern och jag håller på att bli tokig på snigeln i deras system. Först vecka 27 får vi veta om vi får en plats eller inte...känns som en evighet!

• Wilowa
    reb80 skrev 2011-04-27 21:31:14 följande:
    Mitt tips är att betala in så fort som möjligt...

Vi har ju sabbatsår bara så vi är ganska säkra på att få tillbaka våran plats.

Men vet att det har varit ganska lång kö in,
    När vi skulle ha platsen första säsongen, så köpte vi inte vagnen förren i augusti och välde då att ställa oss på kö.
    Hade 50 nummer före oss,men ändå fick vi plats så vi hann upp till 30 sept.
    Så det brukar vara många i kö men ändå många som tackar nej av en och annan orsak.

Lycka till!!!
    Har ni önskat någon speciell plats/område?
    Vi har redan betalt, så det är bara att vänta och se. Jag tror att maken önskade plats på den delen mellan backen och servicehusen. Vi var upp en vecka nu i vinter och då hade vi en oförskämt bra plats nästan precis vid stigen ner till backen. Solig

Såg att ni har 25 mil till Sälen, det känns lite konstigt att ni har lika långt som vi...vi bor i närheten av Karlstad. Spontant känns det som om ni skulle ha mycket närmare, men så har jag alltid haft svårt att placera Falun rätt geografiskt...och då har jag ändå släkt där.
  • Wilowa

På tal om backning med släp...vår nioåring backade med en trampbil en dag och då föreslog maken att vi skulle skaffa ett släp åt trampbilen som han kunde träna med. Synd att jag itne får plats i trampbilen, annars hade kunnat träna på samma vis.

• Wilowa
    jmmm skrev 2011-04-29 14:44:09 följande:
    regeln om att de skall förändra vikterna är inte bestämd ännu vad jag vet. o nåt om just 1410 har jag aldrig hört. (därmed inte sagt att de kan va så) Men man pratar om att förändra, men har oxå hört att de kommer bli någon form av prov eller va man säger. o vi med e kort skall slippa de o fortsätta ha mer kapacitet att bolla med så att säga.
    Det är ju lite knasiga regler en hel del av dem, men framförallt är de invecklade o svåra o förstå.
    Med husbil gjorde man ju en "ny" regel där man om man haft körkort sen 1997 får köra en bil som väger mer än 3500kg. Men vi som tagit senare måste ha högre behörighet för att få köra dem.....
    Attan då att vi inte har husbil istället för husvagn.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !