Campingtråden längtar efter våren !
Nu har vi betalt handpenningen till en plats i Sälen kommande vinter, så nu återstår det bara en lång väntan. Vecka 27 får vi en bekräftelse om vi fått en plats...väldigt konstigt system tycker jag.
Nu har vi betalt handpenningen till en plats i Sälen kommande vinter, så nu återstår det bara en lång väntan. Vecka 27 får vi en bekräftelse om vi fått en plats...väldigt konstigt system tycker jag.
Åh vi är så i valet och kvalet! Vi vill verkligen åka iväg över påsk, men har ingen lust att ställa oss på en halvtom camping i halves vinterdvala. Alternativvet är ju då Sälen där mycket händer under påsk, fast det blir dyrt och långt att åka plus dålig snö. Det är så frustrerande! Tyvärr lutar det just nu mot att vi stannar hemma.
Åh vad jag önskar mig bort med husvagnen nu. Precis som jag misstänkte så ringde barnens kompisar strax efter nio idag. Min man sa att det inte gick att leka förrän senare...det var visst mindre än 30 minuter senare, för strax före tio plingade det på dörren. Vi hade inte ätit frukost och de gömda påskäggen är fortfarande gömda. Fast jag får väl vara glad över att de ringde för en gångs skull och inte kom direkt. Kul för baren men jag vill ha lite lugn och ro. Jag får väl stänga öronen och lägga mig på altanen och läsa.
I går bäddade vi i vagnen och gjorde den i ordning. Efter det ville barnen sova i den så nu har vi vaknat i husvagnen som står ute på gården. Smidigt det var bara att gå in och äta frukost.
Kom just på att vi skickade med torkställningen när vi sålde vår gamla vagn så nu måste jag köpa en ny. Men hur får man fast den på denna husvagnen? Vi har en Hobby 560 KMFE. På den förra var det bara att trycka ner vid draget men denna har ju ett helt annat drag vad det nu heter???
GLAD PÅSK PÅ ER ALLA