• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Nu har vi betalt handpenningen till en plats i Sälen kommande vinter, så nu återstår det bara en lång väntan. Vecka 27 får vi en bekräftelse om vi fått en plats...väldigt konstigt system tycker jag.

• Wilowa
    Mikah skrev 2011-04-15 21:47:46 följande:
    Tolta, får man inte tillbaka handpenningen om man inte får plats eller hur funkar det? Hoppas att ni får en plats inte allt för långt från backen. Verkar var en del av campingen som ligger för sig själv ser det ut som när man kör förbi.

jmmm, där har du ditt nya jobb ju .
    Jo jag utgår från att man får tillbaka handpenningen, det skulle man i alla fall få om man betalde före den 14/4. Dumt nog har vi inte kollat det, men får man inte det så får vi väl veckocampa för de pengarna istället.
  • Wilowa

Åh vi är så i valet och kvalet! Vi vill verkligen åka iväg över påsk, men har ingen lust att ställa oss på en halvtom camping i halves vinterdvala. Alternativvet är ju då Sälen där mycket händer under påsk, fast det blir dyrt och långt att åka plus dålig snö. Det är så frustrerande! Tyvärr lutar det just nu mot att vi stannar hemma.

• Wilowa
    Mrs girl skrev 2011-04-19 07:58:32 följande:
    måste höra med er angående tält. vi har alltid haft isabella tält, men när vi beställde vagnen så tog vi ett ventura. tror ni vi kommer bli besvikna på kvaliteskillnaden mellan dessa två märken? är ju en väsentlig skillnad i pris.

Tolta: vi ahr valt att stanna hemma i påsk av ungefär samma anledningar. vi har inte hittat någon camping i närheten dä det är påskfirande och sälen har vi nyss kommit hem från. tror ni får det mint lika bra hemma så kan ni spara dom pengarna och lägga på camping helgen under våren. men jag förstår att det är frustrerande för nu när värmen kommit så längtar man ut med vagnen.
    Vi har också ett Ventura och är nöjda med det, men vi står inte på säsong. För oss kändes det onödigt att lägga så mycket mer pengar på ett tält som för oss skulle fylla samma funktion som det vi köpte.

Saken är den att jag egentligen inte vill vara hemma under påsk. Jag jobbar ju som förskollärare och har bara tre dagar i veckan som jag är på ett och samma ställe, resten vikarierar jag. Därför träffar jag väldigt mycket barn och känner att jag vill slippa alla barnens kompisar som springer här nu när vintern är borta. Det är jättekul att de har kompisar, men just nu vill jag ha lugn och ro. ...eller jag vill ha familjen för mig själv, min man är ju borta mycket i sitt jobb dessutom. Fast vi får ta det en helg lite längre fram istället.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2011-04-19 19:34:25 följande:
    då förstår jag verkligen varför du vill iväg, arbetar också på förskola. du får planera och se fram emot när ni kan åka. kanske ni kan ta lite dagsutflyckter bara familjen så ni får vara ifred lite.
    Detta vore inget stort problem om alla barn (läs föräldrar) hade respekt för tiderna på lediga dagar. Vissa föräldrar verkar tycka att det är skönt att bli barnfria tidigt, ibland plingar de på redan före nio på söndagar. Självklart så får de vara ute länge på kvällarna med...och hemma hos oss verkar de trivas bra. Som sagt kul, men inte från tidig morgon till sen kväll.
  • Wilowa
    Chris skrev 2011-04-20 10:02:17 följande:
    Hoppas alla som skall ut med husvagn nu till påsk för det trevligt. Vädret verkar ju bli bra iaf i södra delarna av landet.
    För oss blir det ju bara 1 natt i samband med att vi hämtar hem vagnen. Sen blir det trädgårdsfix resten av påsken. Bl.a. skall ca 16m tuijahäck planteras :)
    Hoppas du har bra och slitstarka handskar då.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-04-20 09:07:54 följande:
    Tolta: jag håller helt med dig o då jobba jag ändå inte inom barnomsorg. men min familj vill kunna njuta av varandra. O ett stort problem hemma runt oss är att en del släpper ut sjuka ungar o tar emot andra ungar i hemmet när någon ligger sjuk..... vi har ju immunkänsliga barn så vi e inte roade av det... Så de resulterar ofta i att vi säger nej framfrallt på vinterhalvåret. trist men sant i husvagnen kan barnen  hitta nya kompisar o ha kul men vi får framförallt familjetid Nu åker vi ett par ärenden innan vi ska försöka ta tåget till husvagnen o få till en extra utflykt på de viset

GLAD PÅSK på er alla!!!!!
    Ja det är irriterande när andra familjers barn har så stor påverkan på ens familj. Det blir så dumt när de kommer och ringer på så tidigt. Egentligen vill jag köra hem dem igen, men då blir ju mina barn ledsna för att de inte får leka. Fast numera kör jag ut dem i trädgården om de kommer för tidigt, men den lugna morgonen är ju ändå förstörd.

Fast jag hoppas att vi får en bra påsk hemma trots allt...

...och jag önskar er alla en riktigt skön påsk! Solig
  • Wilowa

Åh vad jag önskar mig bort med husvagnen nu. Precis som jag misstänkte så ringde barnens kompisar strax efter nio idag. Min man sa att det inte gick att leka förrän senare...det var visst mindre än 30 minuter senare, för strax före tio plingade det på dörren. Vi hade inte ätit frukost och de gömda påskäggen är fortfarande gömda. Fast jag får väl vara glad över att de ringde för en gångs skull och inte kom direkt. Kul för baren men jag vill ha lite lugn och ro. Jag får väl stänga öronen och lägga mig på altanen och läsa.

• Wilowa
    libero skrev 2011-04-23 11:24:32 följande:

I går bäddade vi i vagnen och gjorde den i ordning. Efter det ville barnen sova i den så nu har vi vaknat i husvagnen som står ute på gården. Smidigt det var bara att gå in och äta frukost.

Kom just på att vi skickade med torkställningen när vi sålde vår gamla vagn så nu måste jag köpa en ny. Men hur får man fast den på denna husvagnen? Vi har en Hobby 560 KMFE. På den förra var det bara att trycka ner vid draget men denna har ju ett helt annat drag vad det nu heter???

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA

Vad mysigt det lät!

Vad det gäller torkställningen så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
  • Wilowa
    libero skrev 2011-04-23 11:36:41 följande:
     Vi bor mitt ute på landet så vi vaknade till härlig fågelsång och 2 hästar som stod och tittade in i  på oss. Så det var riktigt mysigt. Så här är det inga kompisar som ringer på dörren på både gott och ont.
    Avis!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !