Campingtråden längtar efter våren !
Chris skrev 2011-03-07 09:57:51 följande:
Tolta: Skulle vi inte ha så långt till Tandådalen skulel vi nog också stå säsong där. Jag gissar att om nåt år då barnen inte längre "godkänner" Säfsen skidåkning så blir det att söka sig ditåt. Sen har jag hört att stämningen bland säsongarna i Tandådalen verkar vara sämre än t.ex. på Säfsen. Hörde det från ett par som stod i fjol i Tandådalen met tröttnade och står i år i Säfsen och gillar det mycket bättre.Vi har ju Ski Sunne, Valfjället och Hovfjället närmare än 10 mil och om vi åker tidigt går det även att åka till Branäs över dagen. Fast ni åker väl mer eller mindre förbi här när ni ska till Sälen med och då blir det låååångt!
Jag kan tänka mig att stämningen är sämre på en såpass stor camping som Tandådalen, men vi åker dit för skidåkning på fjället och för att vara i vår husvagn. Vi är dessutom vana att hålla oss neutrala på vår kant, vi har grannar här hemma som är ordentligt ovänner. "Tôlfôlk" kan jag tänka mig att det finns gott om på en medlemsstyrd camping, men de kan få tôla bäst de vill. Vi ska i alla fall försöka få en plats där tills nästa säsong, men vi får väl se hur det blir.