Campingtråden längtar efter våren !
I skåne skiner solen Igår var vi på campingen o ställde upp vagnen. platsen vi ska stå en månad på var trängre än vi trodde:-O vilket gav oss lite huvudbryderier... men ja tillsammans med en annan man så kunde vi putta upp på en kloss o få den så som vi tänkt från början. Tur de runt om oss står så som de gör annars hade vi inte hållt några säkerhetsgränser...
Gu va här har skrivits sista dagarna, märks att folk varknar till plockar fram vagnar o blir campingsugna när solen skiner
Såg oxå att Wilowa undrade över prisskillnaderna på hobby o kabe. Ja nu e jag ju kabe ägare men jag har oxå sålt bla hobby så ska försöka o inte va partisk
Men va jag skulle vilja veta e va de e för modell o vilken värme hobbyn hade, hade den golvvärme? Där e ju stora pengaskillnader oftast då Hobby oftast är rustade med luftburen värme o ingen golvvärme, ev el golvvärme. Medan Kabe har 3kw alde vattenburen värme med vattenburen golvvärme. Numera oxå med 2 shuntar så att man kan styra golvvärmen för sig själv. (vilket vi saknar i vår vagn nu men tyckte va onödigt när vi köpte )
Kolla oxå sängarna, vad e de för säng, dynor eller resårmadrass, storlek på kylskåp. Där ligger en del pengar. Därmed inte sagt att man behöver en kabe, vet många som köpte hobby o som vintercampade i dem, men man får göra vissa korrigeringar/ändringar/kompletteirngar oftast för att få det att funka.
Jag kan ju ta upp fler olikheter men till syvendes o sist får man ju kolla på hur mycket man använder vagnen, vilka pengar man kan / vill lägga på en vagn. Vi hade aldrig hamnat m en kabe om jag inte jobbat med det, dels för vi inte gillade kabe o därför inte kikat närmare på dem o inte inne i dem på några år, dels pga priset. Sen föll jag Jag brukade säga t mina kunder att man ska köpa den vagn som bäst möter ens egna behov o ekonomiska förutsättningar, de e ju inte kul o ha en vagn för alldeles för mycket epngar o inte kunna använda den.
Nu när jag blivit sjuk kom ju tankarna, sjukskrivning= lägre inkomst, ja vad måste man ta bort, jo det som inte är ett måste = husvagnen tårarna trillade snabbt. Mne vi har löst de för ett atg framöver nu iallafall. Mne sen har vi ju en dröm/plan på att nyta vagn om några år då vår börjar bli liten då till en grabb som växer så de knakar. Men vi får se vad plånboken tillåter....
Men står ni vintercamping o vill ha en vagn för "en hyfsad slant" o kikar å hobby, så får jag nog ändå säga, kika på adria alpina som mikah skrev. Där har ni vattenburet system som ger en jämnare o inte så torr värme o den värmer bättre, dock inte lika snabb med att få upp värmen från början, där e luftvärmen outstanding!
Sommarcamping eller 3säsongscamping kräver ju inte alls samma förutsättningar va gäller värmen iheller.
Lycka till i djungeln!
Nu ska jag packa vidare så vi är klara att åka när mannen kommer från jobbet, förtältet ska upp idag o sen ska vi njuta i helgen o 4 helger framöver!
GLAD PÅSK