Campingtråden längtar efter våren !
Jag funderar om Apotekets reklam stämmer...föds det många campingbäbisar nu? Jag tycker den reklamen är störtskön.
Så nu är husvagnen vårstädad och redo för nya äventyr! Nu ska vi bara packa i allt annat som vi kommer att behöva och så drar vi till Sälen på fredag.
Jag sitter och skriver ner saker som vi måste ha med oss...Jag vet att det fanns en tråd där man kunde lägga in sin "bra att ha i husvagnen"-lista, men jag hittar den inte. Är det någon av er som har kvar länken till den?
Är det något man behöver på vintercamping som man inte behöver på sommaren? Kom gärna med tips.
Idag fick jag värsta nostalgitrippen. Jag gick förbi husvagnshandlaren som vi har här i byn och fick syn på en sådan husvagn som vi hade när jag var barn. Jag har sett den här vagnen tidigare, men nu när jag fick se nummerskylten så kändes den väldigt bekant...så bekant att jag ringde mina föräldrar och kollade om de mindes regnumret på vår vagn. Det gjorde de inte, men jag tror att det är vår gamla vagn som står där nere. Jag kikade i den och insåg att diskbänken satt på fel ställe, men det kan ju ha blivit ändrat genom åren. Det är helt otroligt hur liten den vagnen var, jag tror att det skulle gå två sådana vagnar på vår vagn. Jag kommer inte ihåg vilken modell det var, men det var en Fjällvagnen från slutet av 60 eller början av 70-talet och den var vit med en blå bred rand på.
Suck! Enligt planerna så ska vi åka till Sälen imorgon förmiddag, men nu har sonen hög feber och ont i huvudet. Håller tummarna för att en natts sömn gör underverk på honom.