Inlägg från: Gunsan75 |Visa alla inlägg
  • Gunsan75

Campingtråden längtar efter våren !

Var i helgen och kollade in nya vagnar.
    Nu kan man knappt släppa tanken på att byta vagn. Vi hittade en som vi alla fastnade för. Så nu har vi sagt att om 1 år kanske vi byter vagn, så man hinner spara ihop en slant. Vägrar att ta massa lån som många gör i 15år.

• Gunsan75

Har fastnat för Polarvagn med barnkammare. Så nu ska det sparas pengar så man inte behöver ta så stort lån

• Gunsan75

Nu är det bara 2 veckor kvar tills vagnen ska upp till Bjursås för vintersäsong.
    Blir gubben som får dra upp själv med barnen då jag är i Portugal Skrattande
    Blir spännande eftrersom vi inte stått på säsong innan. Se hur mycket man måste införskaffa. Lär få ta det pö om pö.

• Gunsan75

Vi har ju inte ordnat med vi ntertält alt förstuga ännu. Vi vill ju helst ha förstuga, får se om pengarna räcker till det denna månad annars kan vi få låna ett tält av vänner som också står i Bjursås.
    Blev lite full i skratt när brevet från Bjurs kom i går om 4 meter mellan tält och nästa husvagn. Knappast möjligt däruppe. Platserna är för små för det ju!

• Gunsan75

Nä det står att det ska vara 4 m mellan förtält/stuga till nästa husvagn.

• Gunsan75

Vi fick information via e:mail igår.
    Kanske ni inte anmält emailadress? Då kommer det säkert med snigelposten sedan. Annars kan du inboxa mig så kan jag vidrebefodra mailet om du vill se vad som står.

• Gunsan75

Jo det förstår jag att det är för brandsäkerheten, men de har gjort platserna för små

• Gunsan75

Jag vet inte riktigt.
    Jag har ju bara mätt med mina ögonmått när jag varit där hos bekanta. Jag får hoppas att jag lurar mig. Men jag tycker inte det verkar vara 4m mellan tält/stuga till nästa vagn.

• Gunsan75

I morgon rullar äntligen vår gamla vagn till Dalarna för att stå i Bjursås. I kväll ska gubben kolla en försuga som verkar superfin och till bra pris.
    Kommer bli så skoj att ha något att se fram emot på helgerna och loven.
    Ska försöka hinna packa in massa saker i kväll och i morgon under dagen så man inte behöver ha full bil varje gång man åker upp.

Nu är det bara att hoppas att snön snart kommer dit också så man kan sätta igång med Vasaloppsträningen

• Gunsan75

Oj då åker ni tidigt: Jag åker inte med själv i helgen, det blir maken och hans bror och vår dotter som åker. Själv tar jag väninnan och flyger bort 1 vecka.
    De åker inte hemifrån förren på eftermiddagen så de är väl framme i 18-taget skulle jag tro.
    Men jag ser fram emot att tillbringa helgerna därborta framöver.

• Gunsan75

Har precis kommit hem från träningsläger i Portugal. Maken åkte upp förra helgen med husvagnen där vi ska vara för vintersäsong.
    Är ju en hel del fix kvar, men förstugan är uppe och vagnen på plats. Hoppas den står på rätt plats Marremask 105 är vår plats, men Micke kom upp sent på kvällen.
    Ska byggas litet tralldäck och inreda stugan samt så skall en gasolkamin införskaffas och all skidutrustning skall köras upp. Blir om 2 veckor som vi kan komma upp nästa gång.

• Gunsan75
    marremask skrev 2010-10-26 11:00:40 följande:
    Gunsan75: kunde jag läsa av i facebookgruppen att ni kommer upp nu i helgen? Vi åker nämnligen upp på fredag.
    I helgen som kommer är det bara min make som åker upp för att fixa lite vid förstugan. Jag blir kvar hemma med jäntan som ska på kalas
    Helgen därpå åker vi upp hela familjen, kanske att jag åker upp med barnen ett par dagar tidigare eftersom det är lovvecka.
  • Gunsan75

Hoppas ni får en fin helg i Bjursås Marremask
    Maken håller på att montera ihop "altan" framför förstugan nu som vi gjort av spillvirke bara. det får duga så här första säsongen. På torsdag åker nog jag och barnen upp det är ju lovvecka. Blir väl massa promenader och bastubad så här innan snön är kommen och backarna öppnar.

• Gunsan75
    mrseriksson skrev 2010-11-05 10:21:48 följande:
    hej hopp

I eftermiddag åker vi till vagnen...ska bli mysigt....va och kollade på en ny polar 590 bk i tisdags och han skulle återkomma med pris....ska ev byta in den vi har...eller sälja privat..vet ej vad som är bäst...
    Vi är också sugna på en Polar 590bk. Var tidigare i höstas och kollade på en, skulle passa vår lilla familj perfekt. Nu har vi vagnen uppställd på säsong så kanske till nästa säsong att vi byter. Jag är ju lite snål, gillar inte avbetalningar så vi dras med vår 90-talare än så länge..
    Fast vi börjar tröttna på att bädda ut varje kväll.
  • Gunsan75

Vi har en gasolkamin från Bauhaus i vår förstuga som värmer upp helt kanonbra. Vet inte om de är samma, men kan verkligen rekommendera gasolkamin.

• Gunsan75

Kan även rekommendera att köpa slalomutrustning på Tradera, det är visserligen i slutet av säsongen mer då många uthyrningsbutiker säljer iväg skidor o pjäxor.
    Om barnen inte är så stora så finns ju bra växapaket också.

• Gunsan75

Håller precis på att packa i ordning för en helg i husvagen och massa skidåkning.

Ska bli härligt. Konstigt att man slappnar av på ett helt annat vis när man är där trots alla förberedelser och extrajobb.

• Gunsan75

Vi kom till Bjursås igår kväll, i natt blev jäntan sjuk så vi åkte hem igen tidigt i morse.

När hon blir sjuk brukar vi behöva uppsöka sjukhus så vi ville inte chansa o stanna kvar. Så det blev bara en natt där.

• Gunsan75

Vi vintercampar, men eftersom vi står på säsong så har vi inte bytt däck. Den kördes upp med sommardäck innan halkan kom och förhoppningsvis är halkan borta när den körs hem igen i slutet av april.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !