• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Ja i maj skulle jag kunna tänka mig att bo på ALVs camping, men inte under högsäsong någon mer gång. Jag åker gärna till parken igen, men då väljer vi helt klart en annan camping eftersom deras egen camping var överfull och lite till när vi var där.

• Wilowa
    nericia77 skrev 2010-12-06 13:04:39 följande:

kan tänkta mig att det e mycket folk där under högsäsong. usch o fy. sånt gillar jag inte.

Förresten ni camping människor, va säger ni om serien som går på tv, om böda camping

Platserna var så trånga att de som hade förtält inte fick plats med bilen bredvid. Fast trängseln var inte det värsta, utan det var att de inte hann med att hålla fräscht i duschar och toaletter. På herrarnas så stank det urin (enligt min man). Kräks Fast det är några år sedan vi var där så de har kanske hunnit förbättra sig.

Vad det gäller Böda camping så orkar jag inte se på det...det är bara föööör mycket. Fast min man brukar se på det och han gillar det.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-12-11 10:53:18 följande:
    Vi kom till Bjursås igår kväll, i natt blev jäntan sjuk så vi åkte hem igen tidigt i morse.

När hon blir sjuk brukar vi behöva uppsöka sjukhus så vi ville inte chansa o stanna kvar. Så det blev bara en natt där.
    Vad tråkigt! Hoppas det går bra med dottern och att ni slipper sjukhus denna gången.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2010-12-20 08:13:23 följande:
    God Jul och Gott Nytt År allihop, hoppas ni får en bra jul vart ni än är .
    Tack det samma!

...och god jul och gott nytt år till alla er andra med!

Vi ska bo i husvagnen hela julhelgen och eventuellt nyårshelgen med. Det ska bli skönt, för nu var det länge sedan vi var någonstans med vagnen.
  • Wilowa

Hemma efter en underbar julhelg i husvagnen. Ja vi firade inte jul i vagnen, utan hos mina föräldrar som bor några mil från där vi stod. Fast nya vagnen höll måtten och trots nästan 20 minusgrader så hade vi varmt och skönt inne. Vi hade bara lite problem med att vattnet frös till kranen i köket, men det löste vi med en kupévärmare. Något som var svårare var att hålla ordningen inne i vagnen med en massa vinterkläder, skor och pjäxor överallt...någon som har något bra tips på vad man gör med allt? Jag saknade verkligen förtältet som man har på sommaren...visst vi har ett vintertält som vi inte satte upp nu, men där kan man ju inte förvara några kläder pga kylan.

• Wilowa

Idag var det nästan så jag ångrade vår inbokade vecka i Sälen senare i vinter. Fy katten vad snö vi skottat idag och vi har ingenstans att lägga den, för där vi lagt den förr står det numera en husvagn. Dessutom så måste vi ju skotta runt vagnen så vi får fram den sedan. Ja kommer det mer snö nu så vet jag ärligt talat inte vart vi ska göra av den och vi är ju bara i början av januari.

3kid: välkommen till tråden.

• Wilowa
    libero skrev 2011-01-06 19:38:22 följande:
    Tänk nu är vi på rätt sida året igen. Om ca 4 mån sätter vi upp husvagnenGlad. Drömmer mig dit. Någon som har köpt en måttanpassad bäddmadrass till dubbelsäng och vet vad de kostar ungefär?

Välkommen till tråden 3 kid.
    Tack för den påminnelsen, den behövs just nu. Vårt normalhöga staket syns knappt för all snö och dessutom ser det superskitigt ut mot den vita snön. Armarna värker av all snöskottning igår...är det verkligen vår om bara fyra månader? Drömmer
  • Wilowa

Vi har också en Hobby 560 kmfe och vi valde den just för att den hade sittgruppen i mitten...eller snarare separerade sängplatser. Visst det är trångt vid köket, men som en kollega sa som har en likdan vagn...ungarna behöver inte vara och springa runt mig när jag lagar mat. Hellre lite trångt i köket än att vår nattsömn ska störas.

Förresten välkommen till dig med mammiz77

• Wilowa
    libero skrev 2011-01-08 09:17:54 följande:
    Vad kul att det finns fler med en likadan vagn som vi. Jag har glömt att ni också har en Hobby, Man är ju inte mycket i vagnen utan mest i tältet och nu har vi ett 3,5 meters så det kommer att finnas utrymme.
    Hur mycket man är i vagnen beror ju på vilken årstid man campar. Jag kan ärligt erkänna att jag "oroar" mig för kvällarn,a nu när vi ska upp till Sälen en vecka med vår vagn. Fast det kommer nog går bra!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !