• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

medlem2 skrev 2010-10-20 18:21:25 följande:
    Det går, vi ska ju göra det ;)

Kan återkomma till våren med HUR ;)
    Ja gör det för det känns som ett större jobb än vad det är värt. Kommer de att byta ut all inredning som sitter fast på väggen på insidan med?
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-10-20 10:51:54 följande:

Första gången vi satte upp det var i Säfsen då vi var däröver nyår...jag minns inte exakt temperatur men det var rejält kallt under -20gr på nätterna, men det var inga problem att få upp tältet. Det går ju så pass snabbt så det är inget att oroa sig för Skrattande

Här är en bild från det tillfället
    www.facebook.com/photo.php?pid=1361624&l=89db...

Kan ju inte direkt säga att det gick snabbt för oss att få upp tältet nu i helgen. Obestämd
  • Wilowa
    medlem2 skrev 2010-10-21 14:27:40 följande:
    Det går ju på garantin, det är ju saker som inträffat under "byggtiden" av vagnen inne i fabrik, så vi bryr oss inte  om kostnaden. Vet ej hur dom gör faktiskt, men det tror jag ju inte. Återkommer våren 2011, om hur det gick till ;)
    Nej det förstår jag att ni inte betalar, men som jag skrev i början så tycker jag det skulle bli billigare att byta ut hela vagnen.
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-10-27 08:15:00 följande:
    Till helgen så åker jag och mista grabben upp till husvagnen. Skall fixa det sista runt vagnen innan det kommer snö där uppe Skrattande
    Hoppas ni får bra väder då. Här verkar det lite osäkert, men plusgrader i alla fall. Vilken väg åker ni upp? Åker ni 45:an så åker ni ju mer eller mindre förbi här.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-10-28 10:00:38 följande:

Idag ska jag packa ihop grejjer till barnen samt se över packningen i vagnen för oss vuxna
    Imorgon em lämnar jag barnen hos mina föräldrar sen drar mannen jag o husvagnen till ullared ska bli härligt! Får se om vi får nån plats på campingen, lär va slut på elplatser tidig em o icke el platser farmåt kvällen enl, kvinnan i receptionen.... för vår del går de bra med quickstopet, men de hade ju varit trevligt med tillgång till dusch   tidig uppstigning på lördags så man kommer in.....
    På söndag ska vi träffa medlem2 och hennes man där uppe, kul!

Fick jag en barnfri helg med maken så skulle jag då inte åka till Ullared. Fast jag gissar att ni har lite enklare att få barnfri tid än vad vi har...senast var när vi gifte oss för 4½ år sedan.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-10-28 12:42:26 följande:
    Tolta: ja enklare än så har vi, men de är ändå inte ofta om man jämför med många andra. Men valet föll så efterosm jag jobbat varannan helg, svårt o få hegerna/tiden att räcka till = en lösning som slog 2 flugor på smällen eller tre för vi ska va sociala med medlem2 ox:å
    Men visst kunne man tänkt sig ett mer romantiskt ställe, men vi handlar de vi ska o sen ska vi mysa i  husvagnen, go mat vin o en film
    Hoppas ni blir klara snabbt i varuhuset då så ni få gott om tid att mysa samt vara sociala.

Våra barn har allergier som ställer till det för oss, samt att min man är borta mycket under veckorna och då vill han träffa barnen under helgerna. Det är mycket därför som vi skaffat husvagnen, den ger oss ett allergianpassat andrum som vi så väl behöver ibland.
  • Wilowa
    medlem2 skrev 2010-10-28 15:01:07 följande:
    Oj, ellergiska emot mycket då?!

Inte lätt det där med allergi.
    Det är inte allergierna vi behöver andrum ifrån, utan från min mans jobb. Han är lastbilschaufför och man vet aldrig när han kommer hem eller när han ska ut på lite längre turer. I måndags sa han att han skulle till Stockholm och eventuellt bli borta en natt...han hamnade på norska västkusten istället och har inte kommit hem än pga att lastbilen gick sönder. Barnens är allergiska mot jordnötter och reagerade kraftigt på pricktestet. De har adrenalinsprutor som de alltid har med sig och äter man ute så är det ju väldigt lurigt. Sonen är dessutom allergisk mot soja och så är det ju pollen och pälsdjur med. Lägg sedan till att jag är laktosintolerant så blir det ännu mer besvärligt att äta ute och därför är det så skönt att kunna ta med sig ett litet kök när vi är ute och åker. Det enda jag vet som fungerar för alla är mat från McDonalds, men där kan man ju inte äta en hel vecka.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-10-29 11:15:49 följande:
    Tolta: jag vet hur det är med allergier.... sonen är astmatiker, fräsmt förklningsastma, har immunbrister, pollenallergi o  dottern har nåt problem med rumpan som ger henne någon kramp så de krävs medicin vi är under utredning nu  o så e hon åksjuk, inte allltid kul när man ska ut m husvagnen båda barnen har mjölkproeteinallergi.... så ja de e knepigt att äta ute, men man lär sig. Vi har levt med detta i 7år ungefär o de blir ju lättare o lättare iallafall. som tur är så funkar de toppena tt lämna dem till mormor o morfar som har stenkoll
    Känns tryggt o bra o ha dem inte superofta vi lämnar, emn de blir mer o mer ju äldre de blir nu.
    Men vi försöker njuta den tidne vi har själva
     Ska bli en supermysig helg

ha en bra helg alla ni andra här inne!
    Vårt problem är att mormor och morfar har djur. Jo, man lär sig ju att leva med det, men det lät inte värst kul för er heller. Tur vi har våra husvagnar att mysa i!
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-10-29 06:27:19 följande:
    Vi har lika långt att åka 45:an upp via Karlstad eller att åka via Mariestad/Kristinehamn. Så vi brukar ta den väg vi känner för

Vi har varit 2 höstar nu till Ullared med husvagnen men iår så blev det ju inget pga att vagnen står i Säfsen.
    Skönt att kunna alternera lite. Om ni vill se lite mer av de värmländska skogarna, så kan jag ge er en liten tvärs-över-väg som ytterligare alternativ. Fast sist vi åkte så åkte vi också över Karlstad, även om Kil-Apertin-Forshaga-Ullvsby är närmare, så tar det ungefär lika lång tid.
  • Wilowa
    libero skrev 2010-11-02 06:46:56 följande:
    Nu har vi varit i väg över helgen med vagnen. Första gången som vi campade så här års. Det gick jättebra.

Men nu är vagnen såld och vi ska bestämma oss idag om en Hobbyvagn som vi tittat på.
    Är det någon av er som har en 560 med barnkammare här?

Jämför man med vår Sävsjövagn så känns Hobby lite plastig. Vår var så himla rejäl.
    Vi har en 560 med barnkammare och vi är väldigt nöjda med vagnen.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !