• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm skrev 2010-10-13 21:22:10 följande:
    Tolta: tror medlem2 egentligen menade plåtbyte för de e de man brukar göra om man har skada på väggen. nog så tufft o dyrt.
    Jag och medlem2 var ju till Cabbyfabriken samtidigt...fast hur gör man ett plåtbyte på en vägg som man sprutar in isoleringen i? Vi fick ju se hur väggen såg ut och allt satt ju ihop.
  • Wilowa

Nu ska vi snart börja packa vagnen och imorgon åker vi på en korttur mot norska gränsen. Vi stannar bara en natt, men det ska bli så skönt att få komma bort lite. Dessutom fyller jag år på söndag och vad kan vara en bättre födelsedagspresent än att få vakna upp i husvagnen? Solig

• Wilowa
    jmmm skrev 2010-10-14 10:08:08 följande:

Tolta: ja de e ju sant, cabby sprutar ju in isoleringen, då vet jag ärligt atlat itne hur man går till väga. Har sett plåtbyta på hobby ett par ggr o liknade gör man på kabe. Slätplåts vagnarna på kabe måste man däremot byta hela sidan = kostsamt + tidsödande.

Av vad jag såg på fabriken så känns det nästan som en omöjlighet att byta ena sidan...det var ju typ station tre av 15-16.
  • Wilowa

Jag sitter fortfarande i morgonrocken, men om några minuter sitter vi troligtvis i bilen på väg ut på en lite höst tur. Allt är klart, bara jag som ska hoppa i kläderna. Idag eller i eftermiddag blir det shopping...kan det bli bättre?

• Wilowa

Sitter och njuter på campingen med en halvtaskig uppkoppling. Solig Igår satte vi upp vintertältet för första gången och jag ställde mig frågan om man verkligen kan sätta upp det i smällkalla vintern och ta ner det efter en vecka. För det första så lär vi frysa både fingara och häck av oss och sedan kommer det troligtvis frysa fast. Hur gör ni andra som ställt upp husvagnen tillfälligt under vintern?

• Wilowa
    Trollie skrev 2010-10-17 16:47:25 följande:
    Grattis på födelsedagen Tolta!

På fredagen var vi till Örebro och kollade på en likadan Hobby som den i Skåne, vagnen var riktig fin, men ca 25000 dyrare.
    Tack! Jag har firat den med gränshandel bland alla norskar i Charlottenberg. Fast det var mest barnen som fick saker som vanligt.

Blir det en tur ner till Skåne nu då? Ingen dålig bit att åka, men är husvagnen bra så är det ju värt det.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-10-17 17:09:35 följande:

Hemkommen från en helg i hsuvagnen, gu va underbart! kritvitt på marken nrä man vakna, men varmt som katten i vagnen, såååå härligt! igår va vi iskogen o grillade, gott!

Grattis på födelsedagen Tolta! Hoppas du haft en bra dag!

Trollie: välkommen ner till skåne

Tack!

Ja vi hade samma upplevelse under helgen. Det var fem minus ute som kallast under natten, men varmt och skönt inne i vagnen. Stor skillnad mot vår förra kylburk som hade 13 grader i det stora fönstret, invid stora sängen när det var -6 i Sälen. Då hade vi dessutom värmen på max och gasolen på och nu hade vi bara elvärme som inte gick på max. Det känns tryggt inför vår nästa Sälentur som kommer att bli tidigare än påsk, vecka 9 kan det vara betydligt kallare än -6...i Branäs hade vi -25 på sportlovet, men då bodde vi tack och lov i stuga.
  • Wilowa
    libero skrev 2010-10-17 19:37:35 följande:
    Vilken mysig helg ni verkar ha haft. Vi har faktiskt aldrig campat så här sent på hösten. Skulle kanske pröva det nångång. Men vintercamping känner jag inte riktigt är min grej. Ska vi åka skidor så får det bli stuga.

Finns det fler ställen än Blocket som man kan sälja vagnen på? Eller Blocket kanske är det bästa?
    Skulle vara så skönt att bli av med den så vi slipper förvaringen i vinter.
    Höstcamping är jättemysigt om det är bra väder och lika så vårcamping. Det är lite lugnare på campingarna då. Där vi låg nu så var det mest säsongsplatser och de få som var där höll på att packa bort sommaren och rusta sig inför vintern. Lungt och skönt med andra ord. Solig
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-10-18 12:56:48 följande:
    Vi har alltid slått upp vintertältet då vi har varit ute på vintern. Har inte varit några problem. Istället för att slå ner pinnar i markne som i princip är omöjligt om man inte borrar så brukar jag sätta snö runtom som håller tältet på plats. Det har funkat bra dom gånger vi har varit iväg. det är gott att ha förtältet där man kan borst av sig snö så man inte behöver dra in det i vagnen. Sen brukar vi skidor och pulkor där över natten också.
    Det låter bra för jag vill verkligen ha upp tältet, för just som du säger så är det ju skönt att kunna sopa av sig snö och ha det som förvaring. Jag fattar inte hur vi kunde stå säsong utan vintertält när jag var barn. Fast ni har alltså inte haft några problem med att tältet frusit fast?
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-10-19 06:20:49 följande:
    Nej inga problem med att tältet fryser fast. Det som blir är att den snön som man skottar rutn tältet fryser ihop men det fastnar inte i tältduken. Jag tror inte att den tältduken fryser fast så lätt...om det nu inte skulle börja töa så det blir vatten som står runt tältduken som sen fryser....
    Tältdukensmaterialet är ju väldigt "halt" så snö/is får nog inget grepp om den.
    Det låter toppen! Bara att hoppas på skapligt väder och acceptabel temperatur då med.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !