• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

marremask skrev 2010-08-28 08:52:22 följande:
    Tolta: vad är det för en camping? Hoppas du fått sova något inatt iaf .
    I nuläget vill jag inte säga vilken camping det gäller, det beror på vad som händer när vi lämnar campingen imorgon...nu står vi i alla fall inne på området.

Ja inte sov jag speciellt skönt...jag somnade först närmare klockan ett och vaknade tidigt.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2010-08-29 15:09:03 följande:
    hej hej

Varit i stugan i helgen....inga blåbär eller hjortron lite trattisar och ingen sol...men lungt och skönt utan tv eller dator...:)
    Betalat bokningsavgiften till hassela så nu väntar vi bara på att det ska bli 1 oktober så man får ställa upp den där...

Finns bilder på våran vagn här kom jag på....
    norrlandsmamma.blogspot.com/2009_09_01_archiv...
    Fin vagn...vi har "lillebrodern", en 560 kmfe.

Fast trots att jag är Hobby-ägare, så gillade jag den lilla Kaben du hade bild på...så söt!
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2010-08-30 07:29:32 följande:
    tolta: Vi va inne på att köpa en 560 men blev erbjuden denna av en bekant för bra pris + att gubben gärna vill ha boggi...

Den lilla kaben är inte helt fel den heller....:).....
    Ja har man bara bil att dra med, så är det ju inget fel köp. Vi drar med en Golf, så denna vagnen är precis vad den får dra.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2010-08-30 08:01:53 följande:
    Gubbens gamla opel får dra den...men inte min.....men till våren ska vi beställa en "kia sorento "
    Min Golf får dra vår men inte gubbens Passat. Tänk hur det är med dessa bilar.
  • Wilowa
    mrseriksson skrev 2010-08-30 10:06:12 följande:

japp....suttit och kollat olika bilmärken för att hitta nån som får dra våran vagn med marginaler....touareg får dra 3500 men den kostar för mycket....jag vill ha en ny stads jeep så då fall valet på kia...fast 10 får dra 2000 och 09 3500....hmm vi får se om vi hittar nån 09 som faller i smaken kanske....

Vad jag har hört så ska de göra om reglerna och anpassa dem efter dagens bilar, men när det blir vet jag inte! Vi valde också bil efter hur den fick dra, emn när vi köpte Golfen så hade vi en annan husvagn. Den vi har nu får Golfen precis dra. Vi hade heller inga planer på att byta husvagn när vi köpte Golfen förra hösten...då visste vi inte att familjen skulle bli helt slalombiten och därför behövde en vagn mer anpassad för vinterbruk.
  • Wilowa
    Chris skrev 2010-08-31 10:12:27 följande:
    Vi drar upp våran vagn till Säfsen redan den 18 sept. Då blir det en del fix med att få pallat unde rvagnen så den står stadigt hela vintern. När vagnen är på plats så får vi kolla upp hur vi skall lägga golvet.  Men golvbygget och vintertältet åker vi upp en annan helg och fixar.
    Vi åkte förbi Säfsen nu i helgen...eller inte ända fram. Det var finare väg dit än till Branäs och för oss ungefär lika långt. Vi bestämde att vi ska åka dit någon helg i vinter och testa.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-31 20:01:11 följande:
    Tolta: Kul Då får ni säga till så kanske vi kan pricka in en helg när vi också är där
    Ja det skulle vara kul.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2010-09-05 08:44:25 följande:
    e de verkligen ingen här inne som kommer till elmia i år????

Ha en bra söndag!
    Det enda som händer är ju att man blir sugen på att byta vagn och det ska vi INTE göra!
  • Wilowa

Nu drar maken vår vagn på service, sedan när vi får hem den så får vi se om det blir någon hösttur eller inte. Jag är väldigt sugen, men man ska ha tid också. Just nu sitter jag och funderar på hur vi ska få ihop livet efter nästa vecka då sonen tydligen ska träna hockey tre gånger i veckan plus matcher samt friidrott 1-2 gånger i veckan! Fast fricamping utanför någon ishall kan kanske vara kul... Obestämd 

• Wilowa

förresten, är det någon som campat i Branäs som vet om elen ingår eller inte i deras avgift?

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !