Campingtråden längtar efter våren !
Då gör väl jag lite reklam för närliggande campingar, tex Gustavsviks camping i örebro, eller Harge som ligger lite utanför askersund.
Annars gillar jag solviks camping.
Då gör väl jag lite reklam för närliggande campingar, tex Gustavsviks camping i örebro, eller Harge som ligger lite utanför askersund.
Annars gillar jag solviks camping.
Jag kan även tipsa om Frykenbadens camping i Kil, det är en liten trivsam camping som ligger lite avsides. Fast det gäller att man står så man hör till det nedre servicehuset, för det övre är inte roligt. Vi stod där i juni i år och jag tyckte det var så lugnt och skönt där ute och ändå finns det lite lagom för barnen att göra. Sunne och Torsby har också fina campingar, men de är rena rama norskkollonierna. Däremot kan jag starkt rekommendera ett besök i Skidtunneln i Torsby. Det är jättehäftigt att gå från sommarvärmen in i kylan och dra på sig skidorna. Det går att prova på i 45 minuter och då ingår skidhyra...kan tillägga att jag inte är någon längdtjej, men jag uppskattade besöket ändå. Dessutom kan man ju även få se en och annan kändis susa förbi som det står Sweden på ryggen på.
Jag vet fortfarande inte vilken camping vi ska bo på nästa helg när vi ska till Dalarna, men jag har släppt det till mina föräldrar. De åker upp redan mitt i veckan och de ska bo i stuga, så de får välja vart de vill bo och så åker vi dit sedan. De är så kräsna att jag inte ens ids ge dem förslag.