• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm skrev 2010-07-25 19:16:14 följande:
    Tolta: för att graderna skall visa sig riktigt tillförlitligt tror jag de pratar om att amn itne får öppna dören på 10h.... o så vill/ska de väl kolla både gasol och el?
    hoppas delarna kommer imorgon måndag så de kan montera ihop o kolla en av varianterna på tisdag morgon som senast.
    Ja det hoppas jag med.
    marremask skrev 2010-07-23 20:56:17 följande:
    Så konstigt det kan bli och va glad jag är att man har sitt "hem" med sig. Vår avgång till Gotland blev inställd pågrund av hårt väder och ingen ny båt går förrens måndag. Nu blir det nog ingen Gotland för oss . Är i full gång att försöka få tillbaka våra redan betalda platser bara . Känns lite surt med dubbel boendekostnad just nu.
    Av vad jag kunde se i tidningen idag så ska ni nog vara glada som inte hann över! Översvämningar och giftiga alger. Det är nog inte så roligt att vara campare där nu.
    medlem2 skrev 2010-07-25 17:27:03 följande:
    Befinner oss i Kristinehamn, lyckos oss som har Cabby att få gå på visningen imorgon!!!
    Vi har bestämt oss för att också åka dit imorgon. Resten av veckan är fullbokad, så det får bli imorgon, men vilken tid hänger på när vi orka komma upp.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2010-07-25 23:34:01 följande:
    .

kan man ha vilken tv som helst i husvagnen, det slår inte ut på nå vis, att de e för stora o så. att elen blir för överbelastad.

Ni som ska till kristinehamn, trevligt, nu börjar ni komma till mina kvarter
    Jag kan inte tänka mig att det skulle ha någon betydelse just för elen...det beror i och för sig på hur mycket annat du har som belastar elen och hur många ampere det är i stolpen man får elen från. Jag vet ju att många har en större tv i förtältet sommartid. Fast inne i husvagnen kan det ju bli lite opraktiskt med en jättetv.

Vad det gäller Kristinehamn så är det nästan mina hemtrakter med. Vi bor i Kil så det är inte så långt. Solig
  • Wilowa

Medlem2, jag tackar dig ännu en gång för tipset om visningen av Cabbys fabrik. Det var jätteintressant och det tror jag de flesta på visningen tyckte med...förutom barnen då. Dessutom var det kul at träffa dig och din familj, även om vi inte hann och prata så värst mycket. ...och bäst av allt, vi fick ju en påse husvagnar var att smaska på när vi åkte hem.

• Wilowa
    marremask skrev 2010-07-26 09:26:25 följande:
    Tolta: vi är kvar på Öland och här är inte vädret mycket bättre tyvärr. Vi fick fly böda för att det blev för blött för vårt tycke. Tog oss hela en och en halv mil till Sonjas camping. Här står vi bättre men tänker rulla till Kalmar igen imorgon. Nu måste vi köra hela vägen hem något vi skulle sluppit om vi kommit till Gotland.

Idag hoppas jag dom hör av sig från Gotland promotion hur det blir med mitt boende på Gotland. Har en jättegullig tjej som lovade göra allt hon kan.
    Det var en bild på framsidan på Aftonbladet igår som gav mig rysningar. ...en bil som bokstavligen plogar sig igenom brunt vatten! Tanken på att campa där lockade mig inte värst kan jag lova.
  • Wilowa
    marremask skrev 2010-07-28 18:25:13 följande:
    Måste fråga er som vintercampar, eller kankse ändå har, vilket vinterförtält ni har. Finns ju så himla många att välja mellan . Just nu står det mellan Svenska Tält Lapplandia, Isabella Snowboy eller Ventura Winter. Vilken är att föredra?
    Tänk på att tältet och husvagnen på många vintercampingar inte får vara bredare än 4 meter. Alltså om man har en vagn som är 2,5 så får tältet bara vara 1,5. Jag tror att CC campingen i Sälen har de reglerna.
  • Wilowa
    marremask skrev 2010-07-29 08:35:01 följande:
    Tolta: kanske bra att tänka på djupet alltså, har hört det också att vissa har de bestämmelsen men konstigt nog har ju inga av de stora märkena något tält som är 1,5 djupt?

Gunsan75: jo vi ska ju stå i bjursås och vi såg när vi var där att många hade förgård. Vi är inte så sugna på det i år, vill mest ha en sluss in.
    Det finns ett tält som heter Sälen och är smalare just för att passa kraven i Sälen.
  • Wilowa
    marremask skrev 2010-07-29 17:58:33 följande:
    Typiskt att det ska va så svårt att bestämma sig. Har varit inne på snowboy nästan hela tiden men så kom kompisar med ett Ventura. Då fick jag upp ögonen för det. Men nu lutar det mest åt ett Lapplandia Jag har som tur va några veckor på mig innan vi ställer upp vagnen men jag skulle nog vilja ha med det direkt när vi byter vagn.
    Förhoppningsvis får vi vår nya om 3 veckor
    Hihi! Ja det är inte alltid som det är bra med valmöjligheter. Ventura är det som har det som heter Sälen.
  • Wilowa

Nu verkar det som om vårt kylskåp fungerar som det ska igen. visserligen så är det inte lika varmt ut längre, men -20 i frysfacket är väl inte fy skam? I kylen hade vi ner mot två plus ute vid dörren.

• Wilowa
    medlem2 skrev 2010-08-02 19:42:24 följande:
    Gott!!!

Vi befinner oss i Linköping, åker emot Vimmerby imorgon.
    Det var väldigt vad ni flänger runt. Hoppas ni fick ordning på vagnen och att ni har det bra.

Du började prata om facebook i Kristinehamn, men blev avbruten av vår guide...om du eller någon anna vill lägga till mig på facebook så får ni skriva en rad i min inbox.
  • Wilowa
    MiaB72 skrev 2010-08-03 18:57:05 följande:
    Idag har vi varit på Parken Zoo i Eskilstuna, fin camping precis bredvid Imorgon drar vi vidare till Kolmården fast det är inte säkert att vi går in på djurparken eftersom vi varit här, vi får se! Sen på lördag drar vi vidare till Öland som är sista stoppet på semestern!

mrseriksson: Då håller vi tummarna att ni får plats
    Vad tyckte ni om Parken Zoo? Jag var där för några år sedan och jag skulle aldrig byta bort Kolmården med delfinerna mot Perken Zoo...men det är jag det. Fast jag har en kompis som bor i Eskilstuna, så vi funderar ändå på att åka dit och då känns det ju bra att veta att Parkens camping är bra.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !