Campingtråden längtar efter våren !
hej hopp
Vårna polar 590 bk har en total vikt på 1650 kg rekommenderat av polar fabriken...
vi har stor taklucka/sänglådor/micro/handdukstork/tv..
hej hopp
Vårna polar 590 bk har en total vikt på 1650 kg rekommenderat av polar fabriken...
vi har stor taklucka/sänglådor/micro/handdukstork/tv..
Tjänste vikten är 1460 kg.....
hej hopp
Hemma från vagen efter ett par soliga dagar fyllda med bad och massa mys...Tvättar och shoppat ny mat och på onsdag åker vi ner igen..har bara 3.5 mil dit....vet ej när vi kommer hem men blir nog kanske i helgen ..ska på dop på lördag men vi kan lika gärna åka därifrån som från hemmet....
Vädret styr...:)
hej
Blir lite fundersam..vad ingår i tjänstevikten ??
I katalogen står det att tjänste vikten på en polar 590 bk ska vara mellan 1425-1435...i våra papper står det 1460 .....hmmm....
hej hopp...
Hem kommen från en helg med massa roliga tävlingar god mat och massa skoj.....
kul att ligga på en Caravan camping man får aldrig tråkigt...
Fick med vagen hem och den ska städas och packas inför semster trippen .... och tvättas utvändigt...
Mikah: Har du kollat furuviks camping...? Stannar du i sundvall kan du alltid checka in hos oss....:)
hej hopp
Imorgon bär det av då styr vi kosan mot gotland...vagnen ska packas klart idag och lånebilen är fixad...
Ska bli skönt att äntligen komma iväg på semester...
hej hopp
Hemma från semster nu...ska städa och ställa upp vagnen igen...känns trist att inte kunna åka mera men vi har inte råd....ska söka jobb som en galning och hoppas på att vi har mera pengar nästa sommar...
Vi bodde på björkhaga strandby ca 2.7 mil från visby men en fin och välskött camping/ stugby....
Hann med Lummelunda/ kneippby/ riddarspel/ visby/ medeltida marknaden / och lata dagar vid poolen på campingen....Ungarna är hel nöjda och vi tillbaka nästa år...men då ska vi försöka vara där 2 veckor...tiden går så fort annars....
Kanonväder med strålande sol och varmt.....:)
Hej
Husvagnen i helgen för att hjälpa till att bygga upp den nya lekparken..
Ang vinter är detta inför skaffat...Gneis overaller, kuoma skor och ett par nya skidor till madicken ( twintip)
Fattas nya underställ och hestra handskar sedan får vintern komma....:)
Bokat resa till Ullared i slutet på november....ska bli skoj att göra nått utan kidsen igen.....
Hej hopp....
Vårna vagns står kvar i hassela på samma plats som vi står sommar tid kommer den att stå vintertid....om vädret tilllåter river vi sommar tältet och reser vintertältet sista helgen denna månad....
Gneis är jag nybörjare på med men har en vän som rekommenderade dom så varmt...hon har 5 barn så hon vet vad hon pratar om....Köpte 2 st overaller till mina eftersom dom kan ha skidställen från Pop som jag köpte ifjol..
Kuoma är finska vinterskor som klarar kyla ....upplevde inte att mina blev blöt heller då själva skon är av nån gummi och skaftet av nått tyg om du fattar hur jag menar...Dom går att tvätta i maskinen på 30 grader och är då som nya igen.....
Hej hopp
Då var sommartältet nere då....och vagnen tillbaka flyttat 1 meter för att kunna utnyttja trädäcket med ett bord och njuta av solen....
Ska ner igen om 2 helger för att fixa upp vintertältet och köra ner bordet....blir nog kanon bra....väntar bara på snön nu så vi får njuta av vintercamping och slalom....:)
Hej hopp
Vagnen på plats och tältet uppsatt..ska köpa säsongskort och sedan är vi redo....
Nån fler som står på CC camping ???
hej
Jag bara funderade på det funkar med att hjälpa till att sköta campingen eran ? har ni tilldelade helger att städa eller väljer ni själv när ni kan ?
I hassela ski får man 55 % rabatt på säsongskort om man köper i oktober och 45 % rabatt i november...
www.facebook.com/groups/185714236703/
Välkommen alla Polar ägare och facebookare.....:)
japp.......verkar tydligen så....
Nån som ska till göteborg på holiday caravan meet i april ?????????
hej hopp...
Våran vagn står även den uppställd i vinter men vi är lite sugna ändå...är ju bara så där 74 mil...så vi får se...fler som var sugen på campingen så vi kanske åker caravan...:)
hej hopp.
Vi med ska kolla upp mera vi med innan vi bestämmer oss....och så har vi ingen bil att dra vagnen nu med heller...
hej hopp....
Tillbringa förra helgen i vagnen och lilla julafton med club caravan...
Lite snö som singlade ner men efter en stund övergick i regn....
Hoppas på massa snö som dom lovat i helgen...för backen öppnar det 18 och barnen längtar så dom blir tokig...
Lilla gumman har vattkoppor så vi håller oss hemma och bakar i stället....
Tänkte vara med pepparkakas kampen men hann inte göra någon pepparkaks vagn...så vi ska göra det i helgen och fixa bilder på den....kanske inte lika snygga som vissa här:
www.facebook.com/media/set/&type=1
Ha en trevlig kväll