• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

Wilowa skrev 2010-06-11 17:17:51 följande:
    Idag ska vi testa säsongscamping i regnet!
    Det blev lite dramatiskt när maken vaknade av ett brak och sedan ett  stort splasch. Han var säker på att det var vårt tält som rasat, men när han gick ut så var det helt. På morgonen insåg vi att det var grannens tält som rasat. De var inte där denna helgen, men några andra grannar var där och plockade bland alla krokiga pinnar. Jag kan tillägga att trots att jag sov oroligt den natten, så missade jag dramatiken.

Tyvärr så fick vi allt vattnet från tältet in i vårt förtält, då vi står på en etageplats och grannen stod bakom och ovanför oss...vi hoppas att det har torkat upp tills nästa gång vi åker ut.
  • Wilowa
    ifent skrev 2010-06-17 14:55:50 följande:
    Ja det är perfekt just nu är alla 5 barnen med här super att kunna umgås alla åldrar
    Härligt!

Idag var jag ut en snabbsväng till vår husvagn, den står ju uppställd bara fem kilometer härifrån. Vi hade fått nya grannar och de hade lyckats med konststycket att använda tre platser samtidigt. På en hade de husvagnen, på den andra bilen och på den tredje sin utemöbel.
  • Wilowa
    trazzlan skrev 2010-06-18 08:36:55 följande:
    Då får ni vara glada att de inte tar er plats också Vem vet nästa gbång ni kommer har de satt upp en studsmatta i ert förtält
    Ja vem vet.

Nu ska jag bara försöka komma fram till barnmottagningen, sedan ska jag och barnen göra en sväng bland annat till IKEA och sedan bär det ut till vagnen. Nu räknar jag med att jag och barnen ska bo där ute mer eller mindre hela tiden tills vi ska ta hem vagnen igen om två veckor. Fast först måste jag ha en sopborste med skaft, för jag vägrar krypa runt i förtältet och sopa med en liten borste igen.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-06-21 10:00:50 följande:
    Har precis bokat vår första camping för denna säsong.
    Blir midsommarfirande på Härjarö Resort. Sist vi var där slutade det med dramatik och helikopterfärd för mig och dottern, det tänkte vi hoppa över denna gång.
    Oj det lät allvarligt! Vad hände? Fast vi får hoppas att ni slipper det den här gången då.
  • Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-06-21 10:29:44 följande:
    Vår dotter fick en hjärtstopp, men nu har hon fått ett nytt hjärta så det skall inte behöva upprepas.
    Usch, skönt att det gick bra!
  • Wilowa

Så här mitt i sommaren så måste jag berätta att vi fått en bra plats i Sälen den veckan vi önskade i vinter. Det lönade sig tydligen att vara ute i god tid.

• Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-06-21 20:15:55 följande:
    Branäs har ju jättefina backar, tyvärr ligger det lite för långt bort från oss annars hade det varit intressant.
    Jag gillade inte Branäs alls och åker gärna några mil extra upp till Sälen...eller egentligen så är det gondolproppen jag inte gillar. Usch och fy för att stå i evigheter och trängas för att komma med den...det fanns ju inget alternativ Annars så ligger Branäs bättre till för oss, värmlänningar som vi är. Fast om det bara finns snö så åker jag faktiskt hellre till Sunne över dagen än till Branäs över helgen.
  • Wilowa

Är det någon av er som har något tips vad man gör med ett kylskåp som inte håller kylan? Vi har haft lite problem att få vagnen att stå rakt pga ett värdelöst vattenpass. Vi gissar därför att det är det som spökar. Nu när jag var ut så hade det stått nästan tomt och helt orört sedan igår eftermiddag och då var det tio grader i det.

• Wilowa
    Gunsan75 skrev 2010-06-21 20:35:27 följande:
    Jo jag höll ju mest till i barnbackarna när vi var i BranäsGlad
    Har ju inte så stor erfarenhet av många olika backar.
    Ja barnbackarna var fina. Backarna överhuvudtaget var fina, men jag saknade ett alternativ till gondolliften. Efter fyra dagars skidåkning så hade jag ont i händerna av all skidbärning (både mina och barnens) och lovligt trött på djungelnslag som gällde när man skulle med liften. Synd för jag gillade annars deras långa och fina backar.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !