• SeTa

Campingtråden längtar efter våren !

Hej campingvänner!
    Igår var vi och hämtade ut husbilen från vinterförvaringen. Den fina gamla pärlan pruttade igång som om den hade gått dagligen! Vi avslutade ju dessutom förra säsongen med besiktning, så nu är det bara att fylla bilen och ge sig ut!

Som vanligt funderar jag på vad sjutton det är man behöver plocka ut i bilen. Att man aldrig lär sig!

Röstånga är supermysig! Där låg vi förra sommaren och trivdes superbra! Handikapp/familjeduschen var rejält stor, vi fick plats hela familjen samtidigt! Dessutom ingår varmvatten!
    Jag kommer däremot inte ihåg riktigt om det var trappor för att komma ner till poolområdet? Kan kanske vara värt att slå en signal dit innan om man tar sig dit med en rullstolsburen.

I år bli det nog inte så mycket semester för oss. Vi flyttar till hus under sommaren, så semesterveckorna går nog åt! Men förhoppningsvis har vi en fin försäsong att se fram emot!

• SeTa

Alla gamla trådar är öppnad igen också! Så vi kan byta tråd efter säsong!

jmmm skrev 2010-04-10 20:50:45 följande:
    Tolta: va de alde värme i vagnen? hör ju inte till vanligheterna i en hobby, så var nöjd  grattis föresten undra just vem av kollegorna/konkurenterna som fixat detta till er man tärffade ju ett helt gäng hobby säljare på elmia o en del även på kabeskolan. e ju en hel del kabe säljare som även har hobby Räknar på en sån fast med truma till en kund Rosaid & medlem2: underbart!!sån halkskydd finns hos husvagnsfirmor oxå eller så kan de iallafall ta hem till er finns i kama katalogen, kamafritid.se Angående tråden behöver man inte starta om dessa gamla heller, jag tolkade de som att om man startar en tråd from nu så lever den för altid,men inte de som fanns tidigare, hur har ni uppfattat de?Underbart så här års, en efetr en är ni som köper nya vagnar..... vill oxå..... men e glad för att andra handlar oxå var inne på jobb  idag på min lediga helg o skrev kontrakt snäll kund som ringde o förvarnade
  • SeTa
    Wilowa skrev 2010-04-13 20:06:31 följande:
    Jag börjar känna mig ganska förvirrad här inne...det är husvagnar och campingplaner både högt och lågt. Är det någon mer än jag som tycker det skulle vara bra med en husvagn/bil- och planer2010-tråd?typ....Nicknamehusvagn:dragbil:planer 2010:
    Bra idè! Vi har ganska många gamla trådar och nu är de ju vid liv igen.
    Men om det finns någon sådan vet jag faktiskt inte?

Vi hade premiär i husbilen i helgen. Allt gick jättebra, men jag fick en otrevlig överaskning. Bilen har varit hus för en mus över vintern!
    Så hela bilen är "spritad" (klorinad, egentligen) och jag hoppas att musen flyttade ut i rena förskräckelsen när vi drog igång bilen!
  • SeTa
    MammaSara80 skrev 2010-05-10 20:09:25 följande:
    Hej Slänger in frågan här: Någon som varit på Hafsten camping? Västkusten...
    Hafsten är jättefin, jättedyr och barnvänlig.
    Vi ligger ofta där när vi bara åker ut över helgen. Det vi inte gillar är farten som många säsongare håller när de rejsar förbi lekplatsen. Vi har flertalet gånger sagt till i receptionen, men det ger ingen respons. Hafsten är ju i mångt och mycket enbart en säsongscamping.
    Men trots detta återkommer vi alltså, för det är så himla mysigt där!
  • SeTa

Hej allihop!
    Nu var det bra längesedan jag var härinne.
    Vi är ju sedan ganska många år husbilsburna i vår familj, men i år tänkte vi vidga våra vyer och testa på båtlivet istället!
    Till helgen ska vi åka o kika på "Drömmen", sen återstår det att se hur det blir!

Nu undrar jag om det kanske finns andra båtfolk härinne? Och om ni isf har lust att tipsa om vad man faktiskt behöver som nybliven båtägare? Själv har jag kommit så långt som till flytvästar, tampar och putt-ifrån-kuddar.

• SeTa

Mikah: Tack! :) Det är en motorbåt! Segelbåt verkar ännu krångligare! :)
    Jag är livrädd för allt som har med vatten att göra, och har alltid sagt att jag aldrig sätter min fot i en båt, men jag är nedröstad av resten av familjen. :) Så nu står jag inför en utmaning med skräckblandad förtjusning. :)

• SeTa
    Chris skrev 2011-02-07 13:01:41 följande:
    jmmm: Ja vi har lite kollat på skåne. Borrby och Tobisvik är 2 campingar vi kikat på. Men sen ev. högre upp längs östkusten, Västervik har vi kompis som besökt och gillar.

Hur är det med lekplats och så i Tobisvik?
    Ska ni hålla till på ostkusten har vi två favoritcampingar. Dels campingen i Kristianopel, charmigare ställe finns nog inte! Vi åker dit varje år och har gjort det i närmare 10 år!
    I Oskarshamn finns en annan liten camping som ligger på en halvö/udde. Den är väldigt familjär, har både sandstrand och klippbad, restaurang med rättigheter och liten okej lekplats. Det är ett ställe man åker till om man vill koppla av! Dessutom finns det diskmaskin!
  • SeTa

Hade vi inte en tråd (för länge sedan) där vi samlade recept, mattips osv? Även en där vi tipsade om bra campingutrustning?
    Är det någon som har koll på dessa länkar numera, eller har jag bara drömt om dom?

• SeTa
    jmmm skrev 2011-02-14 12:38:01 följande:
    SeTa, nej du e inte ensam..... vi har ju dessutom allergiska o dessutom ganska kräsna barn...... inte de lättaste. önskar att vi hade ugn i vagnen men de  eså stor ingrepp att sätta in i efterhand men e sugen.....

Vi använder burkugnen ganska mycket, men även där sätter ju fantasin stopp tillslut så jag har faktiskt köpt kokboken till den nu. Så till sommaren blir det kanske lite bättre!
  • SeTa
    marremask skrev 2011-02-14 18:40:27 följande:
    Jag tycker det är svårt med gasolugnen. Värmen blir ganska ojämn så man får vrida runt det man har i hela tiden. Eller så kanske det är jag som inte lärt mig den riktigt .
    Om det är burkugnen du menar så ska du ha väldigt liten låga för att det ska bli jämnt tillagat. Är det riktig ugn har ja ingen aning om hur du ska göra.
  • SeTa
    marremask skrev 2011-02-15 08:48:11 följande:
    SeTa: vad är en burkugn? Vi har en sån spis med ugn eller vad man ska säga, en hel sån pjäs där allt är ihop.
    Här står det massor om den!
    www.omniasweden.com/
  • SeTa
    Flissi skrev 2011-03-17 13:38:31 följande:
    Hej!
    Hittade hit via en annan tråd jag statade med nedan fråga:

Hoppas få lite svar då jag måste bestämma en säsongplats senast imorgon!  :o)

Egentligen vill jag hellre åka runt, men jag har köpt en husvagn som är för tung för vår bil & tanken va inte att byta bil iår. (inte att byta husvagn heller men kunde inte tacka nej till denna :o) )
    Så nu måste vi låna bil hela sommaren så fort vi ska åka - vilket inte är det lättaste att få ihop med vikter osv. + att det måste vara en kombi som hunden kan åka i och att ägaren kan låna ut just då..

Så nu har jag hittat en säsongplats & övertygat min brors familj att vara med på den också.
    (det är ju dyrt som attan att säsonga...)
    Men nu blev jag ändå lite osäker om vi ska ta denna platsen, hitta nåt annat billigare (den kostar 16700kr/säsong delat med två) eller krångla med bilar iår för att åka när vi vill.

Hur gör ni andra campare?
    Var på västkusten är det? Och vilka campingar har ni tittat på? Hur lång är säsongen för det priset?
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !