BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
Tesan L: Önskar verkligen också att att jag kunde ge dig ngt råd, men det är dåligt med det, testa med vetekudde som Hundägare nämnde, kan ju fungera. Men det låter som hon känner sig tryggast i din famn...är nog svårt att avvänja, du får nog fråga de på BVC om lite råd.Hundägare: Verkligen superbra gjort av dig att donera mjölk!
Här ser sovmönstret ut som så: Runt kl 12 lägger vi oss, då är lilltjejen mätt, ca kl 03 vaknar hon och är verkligen VRÅL hungrig, matas med utpumpad mjölk ca 70-80 ml och byts på, sen somnar hon som en sten, jag sitter uppe en kvart och pumpar ut mer mjölk och ställer i kylen. Kl 05:30 vaknar hon igen hungrig och vill ha ren blöja... sen sover fram till 08:30-09:00 hungrig igen...då ammar jag henne liggandes i sängen, sen sover vi till ca 10-11 i våran säng...
Så våran lilltjej sover bara med oss i våran säng på morgonkvisten, då är jag så utmattad så det bekvämaste är att amma henne i våran säng... hon älskar ju verkligen att få somna vid bröstet, men jag är ju livrädd varenda gång att jag ska lägga mig på henne, eller att jag somnar och kväver henne med mitt bröst...
Så jag ser ju helst att hon sover i hennes säng.
Jag hoppas också verkligen att vi slipper kolik här, är själv ett kolikbarn