Mamma Tes skrev 2010-02-12 01:41:18 följande:
Usch så jobbigt det är nu. Lillan sover dåligt och hennes kolik på kvällarna är inte nådig. Nu står vi snart inte ut. Jag och min sambo har verkligen NOLL tid för varann nu. När han kommer hem från jobbet sätter koliken igång. Han "tar över" så jag får gå och sova för har oftast bara sovit 3-4 timmar på natten och inget på dan. Han får bara höra Felicia skrika, stackarn. På dagarna är det korta lugna stunder iaf. och jag får se hennes fiiiina leenden! Sent på kvällen får jag ta henne igen så han kan sova på natten så han orkar upp och jobba. Nu har jag skickat iväg ett mail till kvinnan i stenungsund som ger akupunktur på spädisar mot kolik. Hoppas det inte är allt för dyrt för vi behöver hjälp
Vad jag hört så är det inte värst dyrt....och det hjälper!! De jag känner som varit hos henne har sagt att det varit värt varenda krona för det har verkligen hjälpt!
Var på BVC på extra vägning igår och Nellie hade gått upp.... så nu får vi mata som vanligt igen......ca var 4 timme......och igår kväll var hon super nöjd igen...och sov som en gris i natt......22-06....åt och nu sover hon i babysittern och har gjort det sedan 7......
Känns lte pinigt att skrva det här när jag läser om er som har det såååå jobbigt...hoppas allt lättar för er.....för får man inte sova blir man knäpp tillslut....
KRAM