am76 skrev 2010-01-30 18:40:22 följande:
Nu är ferbern borta, så skönt, säkert mjölkproduktionen som ni säger. Äntligen idag så lyckades Timon tömma brösten helt, säkert det som påverkat att det varit så mycket mjölk kvar. "Uppsamlarna" har även hjälpt mot såren - ena läkte helt på ett nafs idag, otroligt. Cupcaken > pumpar du ut allt och ger med flaska eller ammar du oxå fortfarande?
Jag pumpar det mesta och ger med flaska, men vissa stunder på tex på morgonen då jag är toktrött för att gå upp innan henne så ammar jag henne liggandes i sängen och sen är mjölken fetare på morgonen vilket gör henne snabbare mätt.
Men jag blir lite osäker hur mkt hon får i sig då jag inte pumpar. Nu ser jag iaf att hon får i sig minst 60 ml per gång. Pumpar ut max 80-90 ml åt gången var 3-4e timme.
Än så länge märker jag inte av att jag producerar mer mjölk trots att jag pumpar, men det kanske ändras?
Märkte stor skillnad idag på att amma och pumpa, vi var iväg på 3 husvisningar idag och sen var vi hos mina föräldrar på middag, var borta hemifrån ca 8 timmar, under de timmarna ammade hon 3-4 ggr, kändes inte som hon var riktigt nöjd, sov 1 timme i stöten...men klart miljöombyte gör väl också skillnad.
Är det avgörande vad man äter? Blir det mer mjölk av viss mat? Någon som vet?