BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
Cupcaken skrev 2010-01-30 21:53:03 följande:
Jag pumpar det mesta och ger med flaska, men vissa stunder på tex på morgonen då jag är toktrött för att gå upp innan henne så ammar jag henne liggandes i sängen och sen är mjölken fetare på morgonen vilket gör henne snabbare mätt. Men jag blir lite osäker hur mkt hon får i sig då jag inte pumpar. Nu ser jag
iaf att hon får i sig minst 60 ml per gång. Pumpar ut max 80-90 ml åt gången var 3-4e timme. Än så länge märker jag inte av att jag producerar mer mjölk trots att jag pumpar, men det kanske ändras? Märkte stor skillnad idag på att amma och pumpa, vi var iväg på 3 husvisningar idag och sen var vi hos mina föräldrar på middag, var borta hemifrån ca 8 timmar, under de timmarna ammade hon 3-4 ggr, kändes inte som hon var riktigt nöjd, sov 1 timme i stöten...men klart miljöombyte gör väl också skillnad. Är det avgörande vad man äter? Blir det mer mjölk av viss mat? Någon som vet?
tar hon både bröstet å flaskan?
vi har blivit avrådda från flaska för att det skall störa amningen... men vi e i valet å kvalet har skickat upp maken till bb för att hyra en pump den vi har hemma har lagt av...
igår kväll å natt har jag haft jätte hög feber å mjölkstockning så där lagom kul å alla säger olika hela tiden med flaska eller kopp... inatt funderade jag allvarligt på om det va värt å amma men idag när man ser lite ljus i tunneln så vinner nog amningen...