BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
Jag går in i vecka 38 idag (37+0)
Innan Emma vill komma ut vill jag få gjort så mycket. Här kommer min lista
-Sätta upp gardiner (harsex fönster kvar, har inte fått upp några sen i flytta i okt )
-Plocka bort julsakerna
-bytta i sängen
-Bädda Emmas säng (Har ni gjort det innan bäbisen kommit?)
-Skura hela badrummet
-Vika all tvätt
-organisera två gaderober i data rummet. Allt ligger på golvet nu.Sladdar papper bröte.
-Packa bb väskan!
Ja det är mycket nu, å jag blir bara trött av att tänka på vad som skall göras. För när Emma är ute så blir det nog inte så mycket gjort.Därför vill jag få det gjort.
Va oss en BM igår, hon och jag prata och diskutera hur jag vill ha det på förlossingen. Vi gjorde en så kallad förlossings plan.
Jag känner mig så mycket lugnare nu när jag fått gjort och berättat och fått beslutat mina önskemål.
Min sambo ville vara med på en förlossing och jag va rädd och våga inte. Så nu blir det en förlossingen där det kommer att vara mycket fokus på smärtan. Mycket stötting och mycket hjälp! Skulle jag inte fixa det så får det bli ett akutkejsarsnitt. tycker det känns skönt att ha det som beslut. Om jag nu inte skulle klara det. Men jag vill ju föda som alla andra och jag ska peppa mig själv. En sak till som beslutades, åker vi in och tror det är på g så blir jag inte hem skickad.
Ni skulle bara veta hur mycket bättre det känns nu. Så lättad. Nu går jag och längtar efter min förlossing!