BF Januari 2010, GBG, fortsättningstråden
Hade visst missat att det blivit en ny tråd... Måste bara sprida mitt missnöje kring Storken lite.
Hade visst missat att det blivit en ny tråd... Måste bara sprida mitt missnöje kring Storken lite.
Stort grattis Stina!
Gratulerar Moonlight! Hoppas att allt är bra med hela familjen!
Mamma och pappa var här ikväll och bjöd på söndagmiddag. En god räksoppa till förrätt och rostbiff, ungsbakad potatis, svampsås, rotfruktsgratäng och en god sallad med bönor. Mmmm. Nu har Lova fått sitt schemalagda kvällsmål så det är läggdags. Nästa hålltid klockan 2. Ska bli skönt när det är hon som får styra när det är matdags istället för det här med väckarklocka mitt i natten. Imorgon får vi besök från BVC, får se om vi ändrar lite på rutinerna då. Lilltjejen vägde över 2900 idag enligt vår våg, en strålande viktuppgång!
Man kan äta både ibuprofen (ipren, ibumetin) och paracetamol (alvedon, panodil). Amningen funkar här men gör ont. Jag har inte hysteriskt med mjölk men tillräckligt verkar det som. Vi fick också ge lite ersättning efter några dagar när hon fick gulsot men har slutat med det igen sen en vecka tillbaks. Nu sugen hon bra men har för tight grepp. Det ser jättebra ut med underläppen ut osv men bröstvårtan blir lite platt. Tror faktiskt att hon har för liten mun... Bröstvårtorna är ömma som bara den. Hoppas att det ordnar till sig snart, utdrivningsreflexen gör skitont! MEN hon får i sig det hon ska och det är ju det viktigaste. Men någon mysig stund är amningen inte just nu.
Det där med smärtstillande