Peos Mamma skrev 2010-01-14 14:23:22 följande:
Vår Elräkning denna månad var det dubbla mot förra.....och då skall jag säga at vi Eldar MYCKET i kakelkaminen för att hålla värmen.....våra element är ställda väldigt lågt...det som går här är luftvärmepumpen.......men mne.....under sommaren så har vi elräkningar som är en fjärde del avv ad den är denna månaden!
Den här lilla mannen i TV rutan gav flera tips igår,
Ett: var att sänka temperaturen en grad för att spara 1000kr
Två: var att ha persinnerna nere då fönstrena är stora bovar i detta, man tänker inte på att ha persinnerna nere då det är mörkt ute.
Tre: Att stänga dörrarna till rum som man inte vistas i så mkt.
Hahaha kul att prata el, detta måste vara många vuxenpoäng!
Moonlight: jag har inte varit hos BM på ett tag nu, ska dit på måndag...min mage har varit långsam i växandet ska bli spännande och se om ngt hänt sen sist, men jag är tveksam...känns inte så iaf.
Jag fick ett mail av en väninna, receptet på hur man får igång förlossningen inom 48 timmar, detta har fungerat på henne alla 3 gånger då hon väntat barn.
På morgonen när man vaknar ska man börja dagen med en väldigt fiberrik frukost såsom havregrynsgröt eller fullkornsbröd , tvätta sedan 4 stora korgar med tvätt, och medan man tvättar ska man städa , plocka, damma, dammsuga och skura golven.
Ta sedan och vila 30 minuter
.
Efter det ska du äta fet pizza gärna med extra mkt ost på ( fettig mat ska hjälpa kroppen att påbörja förlossning om den är mogen för det ) till efterrätt tar du en kopp hallonbladsthé
Sedan ska man gå en skogspromenad , helst med upp och nerförsbackar, gå då gärna med någon som kan hjälpa dig upp för backarna , det ska vara minst 30 minuter
En stund efter skogspromenaden ska du ta ett hett bad ( om badkar saknas kan man ta en varm dusch ist ) och ligga/stå där så länge du orkar men glöm inte att dricka vatten under tiden !
Middag valfritt men helst något med mycket fett i !
Dagen ska avslutas med fullbordat samlag , och då är det spermierna som ska göra sitt jobb genom att hjälpa slemproppen att lossna, vilket ofta blir startskottet för en förlossning.
Hela denna procedur hjälper kroppen att sätta igång en förlossning om tiden är mogen inom 48 timmar !