Inlägg från: lilla V |Visa alla inlägg
  • lilla V

Symptom på vätskebrist?

För lite mer än en månad sen började jag få russinfingrar. Det ser ut som om att jag har badat ett bra tag, precis så ser det ut. Huden känns helt död!
    Hittills har det bara varit på ett finger men det har dykt upp likadant på ett annat nu. Är detta vätskebrist? och hur allvarlig i så fall? Känner mig inte speciellt törstig, men trött i huvudet och utmattade muskler är inte ovanligt.

Tycker detta är pinsamt för det är väl bara att dricka mer...men jag kan inte! Det går med några klunkar sen är det bara så äckligt och det är svårt att göra det till en del av vardagen. Vatten framför allt...som ska vara det bästa, det är jättesvårt.

Jag dricker nog för lite men hur allvarligt har det blivit tror ni?

• Svar på tråden Symptom på vätskebrist?
  • lilla V

Nej jag skulle aldrig få för mig att gå ut utan varma kläder, är oerhört frusen av mig.
    Handflatan går det lite segt ner och fingrarna kan jag i stort sett forma hur jag vill:P

• lilla V

Jo absolut, men beror inte torr hy på avsaknad av fukt. Det kan vara att man måste tillföra fukt genom smörjning men också genom vätska.
    Ja ja...jag har ett nytt nyårs löfte i alla fall. Dricka mer vatten!! Jag kissar två gånger om dagen, morgon och kväll. Känns som om att det är ett ganska tydligt tecken, men jag vet inte.

Svar på tråden Symptom på vätskebrist?