anna1975 skrev 2010-04-19 13:02:36 följande:
Jag känner lite "pickande" smärta i magen, kan det vara på gång?Tidigare så har jag vaknat på natten av att förlossningarna har startat, aldrig hänt mitt på dagen. Vad tror ni?Väskan är packad..
Jag tror att du är väl förberedd som har väskan packad
Ärligt, jag har ingen aning om det kan vara på G, undrar själv över hur sjutton man ska veta när det är dags. Jag menar, man har ju haft blödningar och sd och hela alltet... Dock inte vattenavgång
Önskar dig hur som helst lycka till!!
LOved: Nu kanske jag läste slarvigt, men jag fick uppfattningen att du är mer än 37+0? I så fall ska du inte bli oroad av att det blött lite när du känt efter själv
Det är väl lite som en min-hinnsvepning, kan trigga igång en förlossning om det är gynnsamt. Situationen är ju värre om man är prematur.
Ja, har ränt på stan idag för att försöka fixa ärenden. Fick iaf tag på tofflor till BB-väskan. Sen skulle jag ju ha en telefon också, och jag har iaf koll på vilken jag ska ha nu, men har pratat 5 (!) ggr med Tele2 och fått olika besked varje gång... Vet inte riktigt vad jag ska tänka och tycka, ska sova lite middag o lista ut det sen. Vem vet, de har säkert något nytt att säga nästa gång jag ringer
Var hos min BM idag och fick veta att tappen i torsdags var 3 cm lång (har alltså krympt 1,5 cm på fyra dagar) och att jag var öppen 2 cm in utifrån. Alltså är det en cm som är stängd, om min matte stämmer. Det har hänt på fyra dagar, så det känns som att det så smått börjar bli dags.
Jag har fått en idé om att jag måste plantera om mina krukväxter och köpa en del nya, elefantfot och pelargoner. Av någon anledning är det jätteviktigt att göra detta innan bebis kommer. Allra helst att köpa de nya växterna... Man blir så logisk och klok av att vara gravid