Vi som har prematura sammandragningar
ja hur går det för PennyJenny?
Jag MÅSTE äta två bricanyl-tabletter om dagen fram till v.36.
Sedan även vb.
idag har jag behövt ta en extra....skit-sammandragnignar.
ja hur går det för PennyJenny?
Jag MÅSTE äta två bricanyl-tabletter om dagen fram till v.36.
Sedan även vb.
idag har jag behövt ta en extra....skit-sammandragnignar.
Idag går jag in i v.29
OCH i tredje trimestern...TJOHOOOOO!!!!
Hade jätte mycket smärtsamma sammandragningar igår, fick ta två extra tabletter med bricanyl, oregelbundna var de också som tur e.
Men de gav med sig....puh.
Ser ni va konstig magen från sidan ser ut, bebis måste juh verkligen ligga och trycka sig utåt...hehe.
(klickbara bilder)
Hej,
Jag är ny här. Är 24+1 ídag med andra barnet. Vid första graviditet började sammandragningarna v. 21. De kom och gick, var obehagliga men varade inte längre än ett par minuter. Denna gång började sammandragningarna också v. 21 men skillnaden är nu att sammandragningen kan sitta i flera dagar utan någon som helst paus. En vecka sedan höll den i tre dagar, sedan hade jag ett par lite bättre dagar emellan då spänningen släppte vid några tillfällen för en kort stund. Nu är jag inne på dag 3 igen och känner bara för att gråta. Magen är som ett järnklot och det är tungt att andas. Svårt att stå upp och att röra på sig eller få något gjort är inte aktuellt. Jag har också svårt att äta eftersom det bara gör det hela värre och har inte fått mycket alls i mig de senaste dagarna, förutom vätska.
Jag var hos doktorn i fredags på antenatal clinic (bor i England), hon undersökte och sade att allt ser bra ut och skrev ut tabletter som är ungefär som Alvedon men starkare och med kodein. Har tagit en med den hjälper inte ett dugg utan kodeinet gör bara att armar och ben känns jättekonstiga. Jag dricker ca 2 l om dagen så har ingen vätskebrist och inget av det där med att byta aktivitet och läge mm för att få sammandragningen att släppa funkar. Finns det någon här som har/har haft samma problem och fått hjälp på nåt sätt? Jag har 16 veckor kvar och är rätt förtvivlad så väldigt tacksam om någon har tips eller råd.
ingen som hört något från PennyJenny? *orolig*
hörni tjejer...
det slog mig idag, en ganska stor sak.
Herregud, jag ska bli 3-barnsmamma snart, bara några månader kvar.
HJÄLP!!!
Hur gick detta till? Jesper är bara 3år, och Wilma blir 2år i juli.
Kommer jag att klara det här? Varför känner jag så här nu???
*orolig*