Vi som har prematura sammandragningar
Det är klart att du ska vara med här! Lycka till imorgon på ditt läkarbesök. Du får berätta om hur det gått!
Icka76: Klart du ska vara med!!!
Helenas: Åh vilken sötnos!!!
Elaisa: Lycka till med amningen och hoppas att mjölkstockningen ger sig. Min bästa vän var min vetekudde när jag hade mjölkstockningar. Ser fram emot foto! Kram!
Jag blev så orolig igår för mina sd släppte inte även om jag vilade i soffan hela dagen. Så tillslut ringde jag spec mödravården. Ska in på extrakontroll idag kl 13 så håll tummarna för att allt ser bra ut!
Hur är det med er andra?
Icka76: Håller tummarna för dig idag!!!
Fröken sol: Vad bra att du firar ordentligt, låter mums med chokladbiskvier!
Lana: Tycker att vissa sd gör lite ont. Men det är svårt att skilja på om det är vanliga magen som gör ont när det trycker på eller om det är livmodern. Men de har varit riktigt kraftiga så jag blir illamående och får hjärtklappning ibland. Det är som om de både trycker uppåt coh nedåt om det nu är möjligt. De kom sådär vart 6:e och vart 10:e min för mig igår. När jag ringde igår fick jag tid idag för barnmorskan tyckte inte att det lät alarmerande så man kan nog ha en hel del sd utan att det eg är någon fara gissar jag.
Ring och fråga detta med din tapp om du är orolig. Jag har förstått att det inte bara är längden som är intressant utan även formen och hårdheten, men jag vet inte exakt hur det ska vara. Vi ligger ganska lika i tiden du och jag, det var roligt!
Tillbaka från Sös äntligen! Jodå det gick väl ändå bra. Bra var att tappen antagligen inte blivit kortare sedan sist, ca 2,5 cm. Dåligt var att läkaren var oerfaren, klumpig och lite osäker. Först kände hon och kunde uppskatta tappen till ca 2,5 cm, därefter VUL-undersökning. Och jag trodde aldrig att den skulle ta slut. Hon hittade inte tappen och höll på och höll på och det gjorde av och till ganska ont Tillslut gjorde hon en mätning till drygt 2,5 cm men var ändå osäker på om den var korrekt.
Jag har alltid träffat erfarna och säkra läkare där så det var förvånande. Nu har jag ONT och det är väl bara att vila och hoppas att det går över och att hon inte retat igång någonting. I övrigt sa hon att om jag får så där täta sd igen så ska jag ringa direkt. Hon sa att hade det inte varit lugnare för mig idag så hade hon lagt in mig. Så det är väl bara att vila nu då.
Annars var hjärtljuden fina, dock hade jag bara en enda sd när jag låg kopplad till ctg:n, lite snopet faktiskt... När man väl är där kunde det väl ändå vara som när man är hemma, det vore ju praktiskt. Men jag är ändå glad över att vara hemma igen.
Tusen tack för alla tummar som hållits!!
Åh vad skönt att höra!!! Heja oss!
Bra sagt Happyme, nu kniper vi till v 35!
PuH84: Hoppas hoppas att bebisen kommer snart! Jag siktar på 37+0 och inte en dag efter det (självklart inte före heller).