Vi som har prematura sammandragningar
Tittar fortfarande in här då och då och läser. det är ett stort stöd att läa om alla i samma situation. Jag ligger fortfarande på sjukhuset i sängläge, men ska få börja röra mig lite nu då tappen ökat till 3,3 cm igår när de mätte!! Sa,tidigt sa de att det kan variera en hel del när de mäter, särskilt som det är olika som mäter hela tiden. Men den kan ju inte vara långt ifrån 3 i alla fall... så jag hoppas att det håller sig såhär nu trots att jag rör mig lite för då får jag kanske åka hem i vecka 26! Är i vecka 24+3 idag och är redan inne på min 8:e vecka i sängen (dock bara 3 på sjukhus). Längtar så till den 4:e sept för då har det gått 34 veckor!
Hur är det förer andra som är runt vecka 23-27, hur lång är er tapp? Och har er tapp också blivit längre med vila och bricanyl? säger era läkare att det är skillnad mellan förstagångsföderskor och omföderskor vad gäller hur snabbt det kan gå från 2-3 cm tapp till öppet? IOch vad säger era läkaren om "risklängd" på tappen i runt de här veckorna? Alla läk<re som jag träffat både på mitt sjukhus och i uppsala säger så olika så det skulle vara skönt att höra lite vad ni har fått höra.
Ja, det v ar många frågor, skulle bli så glad om någon hade tid/ork att svara