tovemz skrev 2010-03-12 08:40:15 följande:
hej, Hoppar in här. Jag är sjukskriven på heltid pga av smärtsamma sammandragningar sedan jag var i vecka 20. Nu är jag i vecka 32. Var hos läkaren igår och livmodertappen hade börjat att mjukas upp lite. Blev livrädd att det nu ska börja öppna sig mer. Har fått stränga restriktioner att vila så mycket jag bara kan. Känns jobbigt eftersom jag inte har gjort mycket annat än att vila i flera månader nu. Är det någon mer som har börjat öppna som det sedan gick tillbaka med, eller som har avstannat helt? Isåfall, hur länge har ni varit öppna och livmodertappen har varit opåverkad?
Jag är idag i v 32+2 och låg inlagd mellan v 23 och 28, hade under tiden på sjukhuset en stor funnelling och det var bara stängt längst ner ca 1 cm.
När jag skrevs ut i 28+0 var tappen utplånad och jag var 1 cm öppen om jag förstod läkaren rätt. Men på nästa koll v 30 var tappen helt plötsligt 1 cm igen. Så allt kan hända!!!
I onsdags var den bara ca 4 mm men fortfarande bakåtriktad och läkaren tyckte det "såg stabilt ut"...