t0va skrev 2010-08-10 20:50:23 följande:
Hemkommen från läkarbesöket, blir tredje läkaren på mvc... men han hade verkligen läst på, vi fick vänta 15-20minuter innan vi fick komma in för han läste allt som stod i journalen.
En sån trevlig äldre man helt sjukt så bra läkare de har på mvc där jag går, ni andra som råkat ut för "häxor" borde få låna mina lite. Han pratade om igångsättning som var våran plan, och att göra det rätt så snart. Men sen kollade han tappen och den vill inte alls vara med nu så då fick vi lite mer info om riskerna att sätta igång. Så mina sammandragningar har inte påverkat tappen villket är skönt på sitt sätt.
Sen frågade han hur jag kände och jag sa att min kropp faller isär, att jag har mer och mer ont och nu ännufler smärtsamma sammandraningar. Låg i morses i sängen och kved och sambon fick värma vetepåsen och ordna med tensen. Förklarade att jag inte vill ha snitt men att det nog är det bästa för min kropp, och det höll han med om. Så på tisdag skulle han boka in det, han gick iväg direkt med mina papper till den som sköter sånt för personen svarade inte i telefon.
Känns så skönt men samtidigt chockartat och lite ångestladdat att det snart är över, han frågade om jag tror att jag står ut en vecka och jag hoppas jag gör det och att bebis håller sig lugn. Har så ont i kroppen idag så det är sjukt, men även denhär läkaren såg hur ont jag hade. Sambon fick återigen hjälpa mig upp på britsen och på och av med kläderna. Men nu vet jag att detta helvetet snart är slut, och hoppas att kroppen mår bättre när bebis är ute, även om jag nog kommer ha mycket ont sen med.
Träffade föräldrastödsgruppen sen också, och de verkar också jättevettiga. Så jag ska få hjälp att knyta an till bebisen och allt sånt som kan vara svårt. Har mått så dåligt nu en tid och känt att jag ångrar allt och någon gärna får komma och ta bebisen bara jag slipper all smärta. Så det känns skönt att få stöd i den biten också om det blir jobbigt. De sa att ibland så kan en jobbig graviditet sluta med förlosningsdepression och nu har vi redan kontakt ordnad om det sker. :)
Var en givande dag med många tankar.
Vad skönt att du fick träffa en bra läkaren och att det snart är över till en viss del.