• elaisa

Vi som har prematura sammandragningar

skruttibangbang79 skrev 2010-04-27 09:40:57 följande:
    Hej på er! Skrev här för ett tag sen.. Mina onda sammandragningar fortsätter.. Gjorde en tappmätning för tre veckor sen (oförändrad) och skall göra en ny om två veckor. Är det verkligen "lagom" att det går så lång tid emellan? Kan verkligen inte den bli forkortad snabbare?? Har onda sammandragningar om kvällar, o särskilt nätter varannan minut ung. Börjar bli lite skraj...är i v 23 nu. Frågade BM igår som sa att jag kan vänta de två veckorna som det är kvar. Känns sådär..
    Nej, det tycker jag låter lite för länge. Min tapp mätte de med ca 2 1/2 veckas mellanrum men då är den iofs kraftigt försvagad med cerklage. Du skriver oförändrad men hade den minskat innan dess?
    Ring och be om en koll eftersom du har så mycket sdr.
    Lycka till!
  • elaisa

Hej igen Skruttibangbang, läste på din sida o ville bara säga att jag verkligen hoppas allt går vägen efter allt du varit igenom och tycker du kan ringa o begära ett vul om du känner att du vill ha det.

• elaisa

Grattis anlo80! Hoppas solningen ger effekt snart.
    Ja tråden varierar i vakenhets grad och fokus....
    Lycka till med allt!

• elaisa

God morgon alla!

Idag fyller jag år, hade ju hoppas att få tid för ks idag så min älskade dotter i magen o jag hade haft samma dag{#lang_emotions_heart} men läkaren tyckte det blev för tidigt för bebisen...är idag 37+6!!? ja,ja allt är ju relativt.
    Sen är det väl kul att få ha sin egen födelsedag.

Hoppas allt är bra med er andra{#lang_emotions_sunny}

• elaisa
    Noemi skrev 2010-04-28 09:11:55 följande:
    Grattis på födelsedagen elaisa!!!  Det kan trots allt vara roligt att ha sin egen dag. Mauritz föddes två dagar före min födelsedag och jag är glad för det - det blir helt enkelt MER firande! Han blev dock lite förvirrad nu när han fyllde två år i höstas när niklas sjöng för mig, han trodde att han fyllde år igen! Grattis anlo80 till din flicka!  Vad härligt att det har gått så bra och att hon stannade så pass länge i magen! Helenas83: håller tummarna för att du får ha din bebis på utsidan snart!!! För mig tuffar det på 29+5 idag och det känns som om bebisen kommer stanna ett tag till. Om jag jämför med förra graviditeten då jag inte var heltidssjukskriven så mådde jag mycket mycket sämre i motsvarande vecka. Jag hade konstanta sammandragningar och fruktansvärt ont. Jag är så glad för att vila hjälper och tror faktiskt att jag kommer att slå 32+5 den här gången! Hoppas bara på att FK fattar detta och snart kommer med beslut...såhär 3 månader efter jag blivit sjukskriven. kram till alla, ha en fin dag!
    Åh, tack! Precis mera firande istället och jag tror ju att lilltjejen kommer vilja ha sin egen dag och inte dela med mamma...
    Va skönt att det lugnat sig lite m sdr och att det lunkar på, man vänjer sig ju vid den här konstig tillvaron på nått sätt och så plötsligt är man över vecka 34 och efter det blir allt lättare och tiden går fortare iom att man kan vara uppe mer också, tyckte jag iaf. Gud va frustrerande med FK, har du varit i kontakt med dem o kollat om ärendet behandlas? Har märkt att de är väldigt sega m att höra av sig om de tex behöver kompleterande uppgifter.
    Bara två veckor kvar så har du passerat en magisk gräns{#lang_emotions_smile}
  • elaisa
    SandraLindholm skrev 2010-04-28 09:03:14 följande:
    www.alltombarn.se/bebis/1.33618?image=2 Här finns att läsa om oss i alltombarn.se, fick våra tvillingar i v24+4. Kram på er och hoppas allt går bra!
    Helt fantastiskt att allt gått så bra men förstår att det måste varit otroligt jobbigt med den långa oron och känslan av maktlöshet.
    Lycka till o styrkekramar{#lang_emotions_flower}
    Elaisa

• elaisa

Tack aprilfamiljen, hur mår du och hur är livet som tvåbarns förälder?

Icka 76, kan verkligen förstå dig - gud va avis jag var på alla som bara var några veckor före mig i den veckan du är nu och att vi beklagar oss som nu är närmast fullgångna måste vara lite svårt att ta till sig{#lang_emotions_wink}
    Hoppas tappen är lååång o kämpa på!

Giraffen och Tiger, snart förbi vecka 32 heja!

Imorgon ska vi på inskrivningssamtal/förbesök på Sös kejsarsnitt mottagning och få info om det hela. Börjar känna mig lite nervös inför operationen...

• elaisa

Hallå tjejer!

Väldigt tyst i tråden idag....kanske bebisar på gång{#lang_emotions_smile}
    Anna1975 och Gersemi var är ni?

• elaisa
    PuH84 skrev 2010-04-29 10:26:39 följande:
    Tjohoo! =) Nej du!!! Inte här iaf! Men jag önskar det var så!!! Snart börjar jag tro på alla "sätta igång" knep och jag ska prova ALLT!!! Är såååå less!!! Fy vad jag beundrar er som gått länge!
    Ja Pilea klippte ju buskar o putsade fönster å sen kom hennes bebis, så det kanske funkar..Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar