PennyJenny skrev 2010-06-07 15:48:49 följande:
Tack alla ni som hittills svarat på min förfrågan i tråden. Det hjälper och stöttar mig nåt enormt att höra att fler haft/har det som jag och ändå börjat komma upp i några veckor. Ser att det är fler här som har prematurer sedan tidigare, precis som mig.
Hade helst velat bli nedsövd nu fram till v28 då mitt riktigt stora mål är att nå. Bara få vakna upp och känna "YES" liksom... Första delmålet är v24, sen v28 och sen v30. Känns så himla långt borta bara. Som icke gravid hade sommaren sprungit iväg i 190 men nu kommer den sniiiigla sig fram. Innan tänkte jag att vilken tur att man är gravid över sommaren, men det tänker jag inte längre. Det känns mkt jobbigare att vara gravid nu under sommaren än vad det gjort när jag varit det under vinterhalvåret. För nu är det så himla mkt "måsten" att man ska vara ute och promenera, bada, cykla, grilla - ja ni vet! Det känns liksom inte lika ok att ligga på soffan och ta det lugnt som det gör vintertid när det är kallt och mörkt ute :(
Det kanske är så som du skrev Noemi att man har en del obearbetad sorg från tidigare prematura förlossningar/graviditeter osv. Det känns som jag är klar med bearbetningen men just rädslan kommer man aldrig ifrån tror jag. Är är så fruktansvärd rädd för att förlora denna bebisen också.
Jag tänker sitta i en bekväm stol hela sommaren
Var sjukskriven hela vintern 2007 och det var bedrövligt.