• L0ved

Vi som har prematura sammandragningar

Ni som får gå på tillväxt-ul och kolla tappen osv. har ni åkt in många gånger eller? Är lite nyfiken eftersom jag bara varit inne akut en gång, fast haft lite små onda sd sedan ca. v.20 (minst). Men de verkar inte som att de ska kolla upp det utan jag har Bricanyl tabletter och när de är slut om det kör igång får jag åka in.

♥ Angelina 080422 ♥ BF 3/5-10 ♥
  • L0ved
    AsaLu skrev 2010-03-15 18:33:38 följande:
    Hej alla, nu har Skuttan valt att komma ut, kl 09.50 i går morse föddes en liten pigg tjej på 1919 g o 43 cm. Hon är så duktig, andas själv och hittills har allt gått toppen. Vi kommer väl att bli kvar ett antal veckor på Danderyd (fullt på KS Solna, är nog rätt glad för det nu).Åkte i alla fall in i lördags kväll för det gjorde lite ondare och då var jag öppen 3 cm. Det sattes dropp för att stoppa förlossningen, och det lugnade sig lite men sen på söndag morgon så drog det igång med en rasande fart, från 4 cm tills hon var ute tog det drygt 2 timmar, våldsamma värkar och ingen bedövning fick jag denna gång heller...Jag försvinner nog från denna tråd nu, önskar er alla lycka till och hoppas att det håller sig lugnt så länge som möjligt för er!!!
    Grattis till lilla tjejen! Va skönt att det gått bra! Lycka till!
  • L0ved

Idag orkade jag inte vara still så det blev städning på övervåningen med dammsugning och allt. Men jag bestämde mig för att börja ta ut föräldrapenning nu istället för att jobba dock blir det mer jobb ändå.

• L0ved

Hej allihopa!

Har inte skrivit på ett tag nu har varit lite mycket med allt annat just nu. Nu är jag iaf 34+1 idag så det känns skönt. Var hos barnmorskan igår som jag fick utskällning av för att jag slarvat med järnet. Hon "glömde" berätta sist att mina järndepåer låg på 8 och de ska ligga på 20. Utan sa bara att jag kunde börja lite smått och det gjorde jag lite smått. Så nu blir det att försöka få i sig mer järn så jag hinner få upp det.
    Denna natten har varit den värsta på länge. Har varit jätte lugnt med SD fram tills i natt. Har varit halvvaken hela natten för jag har haft riktigt mkt SD och ont har de gjort med. Men jag kunde sova lite i mellan i alla fall inte konstigt eftersom jag är slut dygnet runt. I morse i alla fall så var de som borta efter jag gått upp så jag gick och lämnade dottern på dagis och nu har det börjat igen. Hoppas de försvinner snart bara för komme bebisen nu kommer sambon inte kunna vara hemma.
    Fattar inte heller varför det sticker som sjutton i tappen när jag rör mig håller på att bli tokig.

Hur är det med alla här inne? Vad har ni för väder?

• L0ved

Mina sammandragningar bli bara värre. Försökte vila innan idag men det hjälpte inte. Sen nu tog jag en alvedon för en timme sedan och en varm dusch men än så länge har de inte gett upp. Klockade innan jag duschade och då var det 1-3 minuter i mellan. Gah, det är svårt att veta när man ska ringa in för de gör ju ont men jag överlever ju dem.

• L0ved

God morgon!

Kvällen igår blev spenderad på förlossningen. Efter lite påtryck så gav de mig två sprutor bricanyl som stoppade ganska så bra i alla fall. De ville inte skicka hem mig men jag kan inte sova där och det ville jag gärna få göra om det nu ska köra igång. SD lugnade sig när jag kom hem och lite har jag fått sova i natt. Idag ska jag på koll igen vid tre eftersom tappen var påverkad, hur mycket vet jag inte eftersom jag fick en vimsig läkare som förväxlade mig med en annan patient.

• L0ved
    Pilea skrev 2010-03-24 08:07:01 följande:
    Oj då, hoppas det ser ok ut idag! Har börjat gå o lägga mig tidigare o tidigare på kvällarna, är så trött. Har sovit hyfsat inatt. Har rörmokaren här igen, han fixar vattenutkastet. Hoppas ni får en bra dag!
    Hoppas med det men det känns inte jätte lovande tyvärr =(

Jag somnar alltid runt åtta nio när sambon inte är hemma, är helt slut. Hoppas du med får en bra dag!
  • L0ved
    Sofiaochjonas skrev 2010-03-24 09:49:46 följande:
    Nu har vår lilla tjej kommit till världen, i vecka 37+3! 22 mars kl 22 gick vattnet, värkade började straxt därefter. Körde själv till förlossningen med värkar för jag trodde vi skulle bli hemskickade igen, men när vi kom till förlossningen straxt efter 23, skrek jag av smärta. Då visade det sig att jag öppnat mig 8 (!!) cm redan. En timme senare var jag fullt öppen, 10 cm.Klockan 03,43, alltså bara några timmar senare, föddes lilla Cornelia. 3200 gram och 49 cm lång!
    Körde du SJÄLV?! Det hade jag aldrig fixat! Det tog inte alls lång tid då, skönt. Grattis till lilla Cornelia!
  • L0ved

Känner mig jätte nervös nu. Var tvungen att packa förlossningsväska nu för att känna att jag är beredd om det nu kör igång. Slemproppen verkar lossna en del nu också vilket gör att det känns ännu mer nervöst.

• L0ved

Det blev att jag fick vänta i två timmar i väntrummet utanför förlossningen idag, de hade fullt upp. De mätte tappen och lite hade det ju hänt igår var det 4 cm och idag 3,3 cm. Blev i alla fall hemskickad med en massa Bricanyltabletter och när de är slut så stoppar de inte det mer nu. Och jag får börja anstränga mig igen. Ena barnmorskan sa när jag gick då ses vi om högst en vecka nu då. Man kan ju hoppas eftersom sambon antagligen kan vara hemma nästa vecka.

Dock är jag inte nöjd över all Bricanyl för jag blir verkligen jätte påverkad av dem så jag kan knappt gå och hela kroppen skakar. Känner mig lite väck i huvet med tyvärr.

Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar