LillaFlingan skrev 2010-03-01 16:31:19 följande:
enligt förlossningen själva så är över 4st/h för mycket.. och även om de gör ONT.. för de ska inte göra ont.. hade stora problem förra grav, åkte in mitt i natten i v32/33 då jag hade 20st/h.. tappen var då förkortad med 1,1cm.. (från 3,8cm till 2,7mm).. fick bricanylsprutor och även bricanyltabl med mig hem.. tog dessa fram till v36.. hade typ 2v efter natten på förlossningen då 8-10st/h dygnet runt.. denna gången gör de ännu ondare, har dock bara vid ett tillfälle kommit regelbundet, då tog jag en panodil och satte mig i duschen i typ en timme.. sen blev det lugnare.. annars kommer de rätt ofta, gör ont och delar av slemmisen kommer då och då (massor med slajm t.ex när jag går på toa o så.. hade så förra gången också, men då enbart vid ansträngning!).. har ingen aning om min tapp är förkortad denna gången, men kan tänka mig det eftersom slemmisen släpper då o då.. (inte hela såklart!).. har dragit mig för att kontakta förlossningen då jag ogärna vill åka ifrån min son.. är bara i v32, så jag hoppas han vill stanna därinne i, iaf typ 3-4-5-6v till ;) 4v till vore lagomt för mig som har världens foglossning!;)
Har också så där "slajmit" emellanåt när jag torkar mig efter att ha kissat, oftast genomskinligt, men ibland med en liten gulaktig klump. Trodde det var flytningar, men det kanske är delar av proppen då. Kommer mer om jag anstränger mig för mycket.
Ja, precis, 4-5 veckor till vore optimalt