Vi som har prematura sammandragningar
Tänker på dig och skickar en styrkekram
kram
PennyJenny: lider verkligen med dig! Har du någon som kan komma och vara hos dig som du kan prata med nu när din sambo åkt hem? Allt blir ju så mycket värre när man är ensam och har tid att tänka på allt som skulle kunna hända... Du har ju verkligen haft jättejobbiga graviditeter och förlossningar! Fattar inte att du fixat det!
En fråga till, svara bara om/när du orkar, hur blev det för barnet som kom i v 28? Här har de sagt till mig att allt är öugnt bara jag kommer till v 28, stämmer det? Det verkar ju himla tidigt... visst förstår jag att barnets chanser för överlevnad är stora då men hur blir det sen? Ibland tycker jag att läkarna har så svårt att leva sig in i hur det är att ligga här med all oro och alla tankar. För dem är det ett barn men för mig är det ju MITT barns hela liv det handlar om!
Känns som ett virrigt inlägg men det blir lätt så med alla tankar som hiner snurra runt i huvudet
Sicken jävla rövläkare jag har!! Åh jag är så förbannad!!!
Tog upp mina sd idag och att jag har många och att de gör ont..
Ja men det är 3:e barnet och då är det så. Det får man räkna med...
Snittet kommer inte bli förrän 25 aug (bf enligt sista mens) och 9 dagar innan bf enligt ul. Det känns som en fucking jävla evighet!!! Hallå det är mitt 3.e snitt och jag har en tunn livmoder, jag ska snittas lite tidigare än så tycker jag... men noll förståelse för något hade han...han lyssnade inte ens på mig... Nu ska jag gå till v. 38+4 tror jag det blev innan snittet och så långt har jag aldrig gått innan...
Tror ni man kan få ändra datumet? Eller det är lönlöst att ens försöka få dem att förstå min oro för att min livmoder ska spricka om det sätter igång innan?
Det är i Lund jag ska snittas... Läkaren jag träffade heter Gudmundur Gunnarsson (om någon av er här träffat honom)...
Hej tjejer
Ligger här och skakar i sängen, fått bricanylspruta för en stund sedan pga många, onda sd nu på morgonen :( Känns inget vidare just nu! Men det verkar som om sprutat gjort nytta, det har iaf lugnat sig igen, skönt det.