Gersemi skrev 2010-04-18 20:35:28 följande:
Helenas83: Kram på dig. Tolkar det du säger fritt och visst, kroppen gör ju som den vill, men det är ingen ursäkt för att folk ska bete sig hur som helst. Men visst, alla gör vi misstag. Stor kram till dig. Och JA! 29 dagar kvar Minns inte hur mkt jag skrev förut, men jag har börjat öppna mig utifrån. Har faktiskt känt efter idag och kom år så någorlunda, även om jag inte kommer åt helt. Ung 2 cm kom jag upp, sen var fingret inte längre Men jag kände inget stopp, så jag tror att jag håller på att öppna mig i stabil takt. Bebis har åkt ner en bit också, så det känns som att det faktiskt händer saker nu, och det är ju helt okej, men tanke på hur långt vi gått Börjar bli nervöst. På allvar. Fattar inte, har haft oändligt med tid att förbereda mig, men jag får inte ens ihop BB-väskan... Vet inte hur det går till, men jag lyckas aldrig packa den. Det är ett mysterium... Sen börjar jag få riktigt ont mellan varven också. Inte riktigt som sammandragningar, så jag gissar mig till att det är bebis som så smått lägger sig tillrätta. Är det förresten nån som vet hur det kommer sig att man öppnat sig utifrån? Inte så att man har nåt som ligger o trycker där, direkt... Stor kram till er, tappra mammor!
jag har oxå haft egen koll på tappen sen i lördags då jag va öppen 2 cm. det har helt klart blivit dubbelt så mycket nu, tyvärr händer det ju inte vidare mycket ändå. men fy vilka förvärkar jag hade i förmiddags! men de avtog (å va förvånad jag blev, inte!) Men jag har petat han på huvudet flera gånger, men idag kändes det som fosterhinnorna buktade nedåt, typ som en vattenballong.. ja ja.. är väll fortfarande bara att vänta.