Vi som har prematura sammandragningar
mariamamman skrev 2010-07-05 12:19:38 följande:
Håller helt med om att gyn/kvinnokliniken känns som missfallsavdelninen! Jag har legat på gyn vid mina tre missfall och vill absolut inte bli inlagd där idag nu när jag har kommit såhär 'långt' ändå. Kommer tjata mig till en plats på förlossningen om jag inte blir hemsläppt!Kavi81 skrev 2010-07-05 13:16:55 följande:
PennyJenny:Men hur kan din läkare veta säkert att bebis inte ska komma? Är du inte öppen? Eller har du tappen kvar? Mig gav de ju sprutor i v. 21+5 trots att jag hade 3 cm tapp kvar, hård och sluten! Men de sa inget om tillväxthämning, känns ju lite skumt att de gör så olika, ska kolla med dem imorgon på ronden för man blir ju lite orolig när man läser vad din läkare sa.
Förresten, säger din läkare att cerklaget hjälper även om du har sd? Eller har du inga sd nu?
Jag har sd men eftersom jag var helt öppen och hinnan buktade ut så var det en ren chansning. Går på bricanyl nu men har inte jättemkt sd, hade egentligen inte farligt många innan heller så jag lider även av försvagad cervix. Hade inte cerklaget satts så hade han fötts i v21+0 ca...