Vi som har prematura sammandragningar
MiScHoOo skrev 2010-07-01 11:17:32 följande:
Det har varit en jobbig dag igår jag har troligtvis blivit drabbad av urinvägsinfektionen igen, var på toa varje 30min och fick larma hela tiden kände mig så besvärlig igår, jag klagade till en sjuksköterska om mina besvärr och undrade om det sved men nej gjorde ett urintest och det hissade sig att jag hade höga värde av vita blod kroppar i urinet och det har gravida kvinnor men mina var lite högre och vi skulle vänta på odlingen innan jag fick en behandling. Fick någ sammandraggningar av det och bad om en bricanyl spruta och det lugnade ner lite sedan började sticka i skidan och fick Rosa flyttning och jag började få panik men så fick jag pencilin av läkaren på kvällen idag känns det bättre men kan inte hjälpa att man blir orolig jag har inte pratat med barnläkare har inte blivit erbjuden det än. Idag ringde min barnmorska där jag skulle skrivas in för fjärde gången och det misslyckas hon är helt underbar alltid ca varannan vecka så ringer hon mig och kollar hur det ärmed mig. Det är inte bara jag och min man som kämpar med vårt barn utan famil, släkningar, vänner, personal och självklart alla läkare som tar hand om mig. Jag längtar till den dagen jag kan bära mitt barn i famnen och vara glad fyrabarnsmamma med ett levande i famnen, det skulle betyda hela världen för mig. Om jag kan fråga men hur stor chans är det att förtidsfördabarn efter v 24 får allvarliga men för livet? Och tack för all supportJag tror att det är så att i v. 24 klarar sig 50% av barnen och av de så får hälften problem oftast handlar det om synproblem, men även BPD som är en lungsjukdom som oftast vuxit bort helt vid några års ålder det kan finnas problem längre fram i form av astma men det kan vilket barn som helst få.