AsaLu skrev 2010-02-24 15:16:13 följande:
3Flickor: Grattis till v 24, framsteg i alla fall! Håller verkligen tummarna för dig! Har du fler barn hemma som du måste vara ifrån nu? Det tyckte jag nästan var det jobbigaste men sonen fick komma o hälsa på efter ett tag, det hjälpte verkligen. Var för övrigt på koll på KS i dag, cervix var faktiskt stängd ca 8 mm nertill (funnelling uppifrån dock med hinnor som hänger ner och bäbisens huvud som trycker...), alltså nästan bättre läge än förra kollen för 2 v sedan Tillväxten var ok, -8% från att förra mätningen ligga precis på kurvan, men de lät inte oroade så jag får vara nöjd med det! Ni andra, har ni vågat köpa säng o sånt i v 30 eller betyder det otur...??????
Va skönt att det såg "hyffsat" ut med tappen
Har ni inte säng o sånt sen tidigare eller har ni gjort er av med det?
Vi har vissa grejer kvar från de större barnen, men har samtidigt gjort oss av med en del grejer. Vagn köpte vi begagnat långt före jul, men det var mest för att vi kom över en billigt. Spjälsängen står fortfarande kvar i vårt rum efter dottern, har aldrig monterat ner det sen hon fick juniorsäng.
Personligen tror jag inte att det ligger någon "otur" i att köpa saker. Saker o ting kan ske när som helt ändå o skulle något mot förmodan ske så tror jag sakerna i sig är det minsta bekymret just då.