Vi som har prematura sammandragningar
Noemi skrev 2010-08-13 13:05:15 följande:
Åh vad jobbigt, jag vet precis hur det känns de där sista veckorna... inte så jättekul faktiskt! Men snart har du din belöning! Jag tror på färdknäppen helt klart. Vi levde i celibat ända tills samma morgon då Lily föddes. Jag kan inte tro att det var ett sammanträffande faktiskt utan att det verkligen hade effekt! Jag tror att det plötsligt kan gå väldigt fort för tappen att utplånas. Just nu vill jag bara påminna alla om att åka in till förlossningen i tid! Vi fick ju rådet att vara hemma tills jag hade tre värkar på tio minuter och ajaj då var det ju alldeles för sent för min del att åka. Det kan nog vara så för fler. Har en kompis som fick tjata sig in tidigare än så och när hon kom in kom bebisen efter bara en timma, och hon var dessutom förstföderska. De har tokmycket förlossningar just nu i stockholm så jag gissar att de försöker hålla folk hemma så länge som möjligt därför. En annan sida av att vara vaken så ofta på natten som du är ju att man förbereder sig för nattamning. Jag känner att det hade en funktion för mig i alla fall. Jag var redan van att vakna ofta på natten innan Lily föddes och det var rätt så bra. När jag födde prematurt så hade jag inte den vanan och jag tror att det var sämre. Men ajaj det är inte roligt att ha så himla himla ont. Hjälper alvedon?
Vilket datum är du beräknad? Tänk vad spännande!!!
Nu börjar min lilla skrutta att vakna. HOn har blivit så stor, hon väger dubbelt så mycket som när hon föddes nu, det är rätt så otroligt ju! Ha det så bra! Kram!
Jp jag tror så starkt på färdknäppen att vi också lever i celibat sen lååång tid nu. Min nr två höll på att komma i v 32 pga av just en färdknäpp ehh som inte var tänkt som en igångsättare ... Men efter 36 fulla veckor ska det färdknäppas här!!
Bf 24 sept men jag har sagt den 4 sept. Har aldrig gått tiden ut 35 och 38 veckor verkar räcka i min bakugn innan de vill ut.
Näe jag tänker då inte stanna hemma lika länge som jag gjort tidigare, det har gått hysteriskt fort ,2 timmar från onda värkar till bebis ute och är inte så sugen på att göra en "Noemi" haha.
Inte för att jag är rädd att föda hemma men min första son blev dålig ngr minuter efter han kommit upp på min mage och då vill man gärna ha ett akutbord nära...
Oj hon växer i rakertfart också! Dubblat sin vikt är inte illa Vad säger storebror, tycker han syrran är ok eller har hon fått sig ngt tjuvnyp ? Låter så fantastiskt ljuvlig med en liten skrutta , kan faktiskt inte förstå att jag också snart har en sån. Drömmer helt galet på nätterna, igår visste jag inte om jag fött eller inte och frågade i sjukhusets rec. om de möjligvis hade en liten tjeje där..och se det hade de!! En knubbig liten fröken som var min .
Letade efter bild på Lily som du hade lagt in men hittade inget?
Kram o ha det fint