Hej, jag har inte vart så aktiv i tråden utan mest följt den.
Jag har vart inlagd på förlossningen ett par gånger, stoppad med dropp och fått kortisonsprutor och allt det där. Blev utskriven i vecka 29 med sängläges-order.
Nu är jag i vecka 33 + 0 så nu är jag inte så himla orolig längre. Jag tror allt att min lilla kommer att stanna åtminstonde nästan tiden ut.
Men nu kände jag att jag ville hoppa in lite i tråden, för det första för att säga till JENNYPENNY
att min tapp var också runt två cm. (1,7 eller 1,8 om jag inte minns fel) och jag var öppen inifrån precis som du, men efter fyra dygns dropp och sängläge så var min tapp på 4 cm igen, vilket är nästan lika långt som från början, och jag hade stängt mig igen.
Jag hoppas verkligen att det går bra för dig idag...
Sen undrar jag lite till jsdr79 hur det går för dig? för jag har det likadant. Mina förvärkar har ju vart kraftiga o smärtsamma hela tiden, men nu det senaste så har dom börjat göra ont i höfterna och även fram, nästan i blygdbenet. Som jag minns min förra förlossning, så hade jag allra mest ont i höfterna, precis på detta sättet.
Men jag har inte kollat upp detta, jag har dessutom undrat lite om det kan vara kopplat till foglossning? Men läkarna har sagt sen vecka 29 att dom inte kommer stoppa mig mer, så jag kan vara hemma tills det gör så ont att jag behöver smärtlindring.
Men jag ska till min BM imorgon, kanske ska kolla med henne vad hon tror.
Men uppdatera gärna hur det går för dig...