Vi som har prematura sammandragningar
Hej tjejer! Hoppas det går bra att hoppa in och ställa en fråga till er som är proffs på sammandragningar....?
Är i morgon 19 fulla veckor och fick tidigt problem med sd. Dessa försvann nästan helt under ngr veckor och jag trodde det var över. Förra fredagen fick jag helt plötsligt jätteont och det ville inte lägga sig trots vila från lunch till midnatt så det blev en runda till gyn.
Ingen cervixpåverkan vad läkaren kunde känna och jag fick Bricanyltabletter att ta om det skulle vara ihållande igen samt en heltidssjukskrivning med rådet att vila men att känna mig för. Har legat platt i nästan en vecka då jag känner av sd när jag kliver upp o gör småsaker. Sista dygnet inga sd men inatt vaknade jag med mensvärk och ilningar o "elstötar" ner i vad som jag tror är cervix. Känns som växtvärken jag haft tidigare men som varit borta i ngr veckor. Hur sjutton vet jag om det är växtvärk eller mensvärk som kan påverka cervix?? Tog en bricanyl och det gav lite effekt, har de även effekt på "växtvärk"? Har en prematur förlossning i bagaget dock i v 34 men detta är ju tredje barnet och ag är livrädd att cervix ska påverkas utan att jag vet det och därmed orsakar en bebis som föds för tidigt för att klara sig...
Ni som fått Bricanyl hem hur ofta har ni tagit dem, vb eller varje dag?
Så många frågor men har ni tid att svara lite så blir jag väldigt glad!!