Bohman skrev 2010-07-23 13:38:22 följande:
fick hem hallonbladstet jag beställt idag.
och på det står det så här:
Hallonblad innehåller naturligt oxytocin, ett sk lugn- och ro hormon.
Förr rekomenderade barnmorskor bladen i samband med graviditetens sista skede eller förlossningen, då oxytocin är värkstimulerande och stärkande för livmodern. Ett avkok ger nog inte så starka effekter att en förlossning börjar men bör ändå inte intas före graviditetsvecka 35. bla bla bla......
Tack! Då borde det ju vara okej att dricka litegrann ganska snart då iaf. Fick det av en vännina för ett tag sen, o är så sugen på o prova!
3Busfrön: vissa dagar är ju nästan omöjligt att ta det lugnt...hoppas det inte drabbade dej allför hårt!
Själv hade jag en jättebra dag idag med energi-boost som jag inte alls vet vart den kom ifrån, så orkade mer än jag orkat på flera flera månader. Så jag gick ju såklart långpromenix utan större ansträngning och utan speciellt mycket sd o förvärkar. Njöt av att faktiskt KUNNA promenixa.
Tyvärr drabbade det ju sej på kvällen, så här sitter jag med en OND ihållande sammandragning....
Nästa gång tar jag nog det lugnt (som jag är beordrad) även om jag får sån där energi....